۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
وحشتناک ترین دیدگاه‌های ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی
بررسی ابعاد مختلف اولین مناظره ادامه دارد؛

وحشتناک ترین دیدگاه‌های ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی

اولین مناظره انتخاباتی در امریکا بیش از پیش رفتار ترامپ و سیاستهای او را نشان داد. در جریان این مناظره او در چند زمینه صحبت کرده است که رسانه های غربی از آنها به عنوان وحشتناک ترین سخنان رییس جمهور امریکا نام برده اند.

بازار؛ گروه بین الملل: اولین مناظره انتخاباتی امریکا در تمامی رسانه های دنیا به عنوان مناظره ای تلخ و ناخوشایند معرفی شد که بخش زیادی از این ناخوشایندی به رفتار و سخنان ترامپ ارتباط داشت.

در این مقاله به بررسی پنج بخش وحشتناک از سخنان ترامپ می پردازیم که تا کنون در هیچ یک از مناظرات انتخاباتی در امریکا و حتی در هیچ یک از سخنرانی های رسمی مقامات امریکایی پیش از دوره ریاست جمهوری ترامپ مطرح نشده بود.

اولین مساله دیدگاه های نژادپرستانه دونالد ترامپ بود. دیدگاه برتری طلبی سفیدپوستان که ترامپ بارها با بیان های مختلف از آن حمایت کرده است. هنگامی که کریس والاس مجری اولین مناظره انتخاباتی امریکا برای تقبیح برتری طلبان سفیدپوست و پسران پرافتخار نئونازی، ترامپ را تحت فشار قرار دارد، ترامپ پسران افتخار آفرین را به ایستادگی فراخواند. او هرگز دیدگاه برتری طلبی سفید پوستان را نکوهش نکرد و در برخی موارد هم سکوت کرد. رسانه های امریکایی این عکس العمل های او را به عنوان رفتارهای وحشتناک ترامپ در این مناظره معرفی کردند. این رسانه ها سفید پوستان نژادپرست امریکایی را بخش مهمی از طرفداران ترامپ می دانند و بر این باورند که ترامپ با حمایت از این دیدگاه ها تلاش می کند تا طرفدارانش را حفظ کند. این در حالیست که در قانون امریکا این رویکرد منفور اعلام شده است.

دیدگاه های مورد بحث ترامپ در زمینه تغییرات جوی
یکی دیگر از مسایلی که در این مناظره مطرح شد و اعتبار سخنان ترامپ و شخص او را کاهش داد، دیدگاهش در مورد تغییرات جوی بود. در گزارش نشریه ژوان کول آمده است:«گرمایش زمین زمانی برای ترامپ مساله آفرین می شود که انسانها با نفت، زغال سنگ یا گاز طبیعی بسوزند. در سال ۱۷۵۰ میلادی دنیا با مساله گرمایش زمین روبرو نبود. در ان زمان سهم دی اکسید کربن در اتمسفر زمین برابر با ۲۷۰ ذره در میلیون بود در حالیکه این تعداد امروزه به ۴۱۵ ذره افزایش یافته است. افزایش حجم دی اکسید کربن باعث می شود تا شدت جذب گرمای خورشید در جو زمین بیشتر شود و دمای زمین افزایش پیدا کند و مشکلی که امروزه از آن به نام گرمایش زمین نام برده می شود، ایجاد شود. راه حل این مشکل هم مشخص است برای مقابله با تغییرات جوی باید انتشار کربن کاهش یابد و استفاده از زغال سنگ و نفت و گاز طبیعی در صنایع در بخش حمل و نقل به حداقل برسد. این تنها راه مقابله دنیا با مشکل امروز دنیا است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «ترامپ در مناظره انتخاباتی بیان کرد که دلیل آتش سوزی های گسترده در جنگل ها کالیفرنیا و مرگ شمار زیادی از مردم، تنها خطای انسانی است. او حتی در این مناظره هم به تاثیر تغییرات جوی در این بحران اشاره ای نکرد و تاکید کرد که قصدی برای بازگشت به پیمان آب و هوایی پاریس ندارد. او در پاسخ به این سوال که چه سیاستهایی برای مقابله با تغییرات جوی در دولت آینده در پیش خواهد گرفت گفت که در دوره بعد در این مورد تصمیم گیری می کند. پاسخی که نشان می داد شخص رییس جمهور و هیات سیاست گذاری او تا کنون به مساله تغییرات جوی و تاثیراتی که روی زندگی مردم امریکا دارد، توجهی نکرده اند.»

ترامپ در بخش دیگری از این مناظرات تاکید کرد قوانین زیست محیطی با هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن باعث افزایش قیمت انرژی شده بود و زمانیکه او به این سیاستها پشت کرد، زمینه برای کاهش قیمت فراهم شد. این در حالیست که بررسی گراف های قیمت بنزین و گاز طبیعی در دوره ریاست جمهوری بوش و اوباما نشان می دهد در طول زمان قیمت این دو محصول انرژی در امریکا روند کاهشی داشته است و کاهش قیمت در دوره ترامپ هم در ادامه همان سیاستهای اجرا شده در دولتهای قبلی اتفاق افتاده است.

دیدگاه های ترامپ در زمینه پروتکل های بهداشتی کرونایی هم بحث برانگیز بود
ترامپ از ابتدای همه گیری، در مورد ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی به دیده تردید نگریسته است و حتی از ماسک زدن که اولین و اصلی ترین راهکار کادر درمانی و بهداشتی دنیا برای مقابله با ابتلا به ویروس کرونا است هم اجتناب می کرد. او در این مناظره از رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم انتقاد کرد و گفت: «رعایت این اصول به این معنا است که ما در زندان زندگی می کنیم.» او حتی دیدگاه های جو بایدن که حامی این پروتکل های بهداشتی است را مورد تمسخر قرار داد.

در نهایت در مورد ناآرامی های مدنی در کشور امریکا هم سوال شد و ترامپ ادعا کرد آنتیفا (جنبش سیاسی چپ گرا و ضد فاشیست) عامل اصلی خشونتها و نا آرامی ها در خیابان های کشور است این در حالیست که اف بی آی در گزارش رسمی خود آنتیفا را یک دیدگاه و رفتار معرفی کرد نه یک سازمان. دیدگاهی که در میان افراد نژادپرست سفید پوست امریکایی زمینه ساز افزایش تنش و توسعه تروریسم در داخل خاک امریکا شده است ولی وزارت کشور امریکا این نظریه را مردود می داند. وزارت کشور امریکا در پیش نویس گزارش اخیر خود نوشت: «برتری طلبی سفیدپوستان در امریکا بزرگترین تهدیدی است که امنیت داخلی و سلامت جامعه امریکا را تهدید می کند.»

کد خبر: ۴۴٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha