۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
«گردشگری» دیپلماسی ویژه توسعه پایدار آذربایجان شرقی
در جمع انجمن های حرفه ای گردشگری آذربایجان شرقی عنوان شد؛

«گردشگری» دیپلماسی ویژه توسعه پایدار آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گردشگری را دیپلماسی ویژه توسعه پایدار استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار آذربایجان شرقی عصر روز چهارشنبه با مدیرکل و روسای انجمن های حرفه ای گردشگری استان، به مناسب هفته گردشگری در محل استانداری دیدار و گفت و گو کرد.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تبریک هفته گردشگری و قدردانی از زحمات اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن های حرفه ای  گردشگری استان، تاکید کرد: گذر از بحران کرونا و شکوفایی مجدد گردشگری با تلاش فعالان این حوزه و دستگاه های ذیربط از مهم ترین اهداف استان برای جبران مشکلات و خسارات وارده به این صنعت پویا است که نقش بسزایی نیز در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

گردشگری صرفا یک شغل نیست
او با بیان اینکه گردشگری، صرفا یک شغل نیست بلکه یک دیپلماسی بسیار ویژه محسوب می شود، ادامه داد: علی رغم افزایش ۳۷ درصدی سفر گردشگران خارجی به استان در سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا این روند با کاهش چشمگیری همراه بوده که در این راستا با برنامه ریزی های مدون و موثر و همچنین توسعه تعاملات گردشگری با کشورهای همسایه درصدد جبران خسارات وارده بر این صنعت خواهیم بود.

او ادامه داد: گردشگری، صنعتی مولد است که به آینده درخشان آن، امیدواریم. برای توسعه گردشگری، تمامی حمایت های لازم و قانونی را انجام خواهیم داد و تمامی دستگاه های اجرایی نیز مکلف به توجه ویژه نسبت به این موضوع هستند.

پورمحمدی در ادامه تامین سلامت، امنیت و معیشت مردم در شرایط کرونایی را اصلی‌ترین دغدغه برای گذر از شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: در این راستا برنامه های استان را با لحاظ تمامی جوانب و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در راستای تقویت مجدد گردشگری استان، حمایت از فعالان این حوزه و تداوم چرخه اقتصادی این صنعت پویا پیش خواهیم برد.

اعمال معافیت های مالیاتی و استمهال تسهیلات بانکی برای فعالان گردشگری
احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مساعدت استانداری آذربایجان شرقی برای تداوم فعالیت واحدهای گردشگری با حداقل ظرفیت در دوران اولیه شیوع ویروس کرونا، از تعدیل نیرو واحدهای گردشگری جلوگیری کرد، ادامه داد: با تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای گردشگری و همچنین مساعدت استاندار در راستای فعالیت حداقلی آن ها، یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان گردشگری مبنی بر تعدیل نیرو و بحران اشتغال در استان مرتفع شده و سایر مسائل پیش رو با تعامل و هم افزایی میان مجموعه های گردشگری، مدیریت خواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه انجمن های حرفه ای گردشگری استان حفظ نیرو انسانی و ارتقا سطح ارائه خدمات را در صدر اهداف اجرایی خود قرار داده اند، گفت: با تلاش مدیران انجمن های حرفه ای گردشگری استان، مجموعه های فعال در این حوزه تعدیل نیرو را به حداقل رسانده اند و در تلاش اند تا با حمایت از افراد فعال در این حوزه، چرخه صنعت گردشگری استان را استوار نگاه دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: از مهم ترین مسائلی که می توان با حمایت استانداری در راستای تسهیل فعالیت فعالان گردشگری بکار گرفت، امکان اعمال معافیت های مالیاتی، استمهال تسهیلات بانکی و حامل های انرژی است که در تلاشیم تا در آینده ای نزدیک این امر مهم را محقق سازیم.

حمزه زاده در ادامه به برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دنبال پاندمی کرونا ویروس، برنامه های ویژه این هفته نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی، رونمایی از چند طرح دیجیتال مارکتینگ در این حوزه و افتتاح چند پروژه گردشگری در استان بصورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است.

کد خبر: ۴۴٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha