۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
۱۳ هزار پروژه صنعتی نیمه کاره در کشور وجود دارد
معاون وزیر صمت:

۱۳ هزار پروژه صنعتی نیمه کاره در کشور وجود دارد

ساری- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شمار پروژه های صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را ۱۳ هزار پروژه در کشور بیان کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید زرندی شامگاه چهارشنبه درجلسه روز صنعت و تجلیل از صنعتگران برتر استان مازندران در سالن شماره یک استانداری با اظهار اینکه طبق برنامه هدفگذاری شده ۲۰۰ پروژه بزرگ تا پایان بهار سال آینده در کشور بهره برداری می شود، افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

وی شمار پروژه های دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد را در کشور ۱۳ هزار پروژه بیان کرد و گفت: تاکنون ۶۳ طرح با اعتبار و سرمایه گذاری ۵۴ هزار میلیارد تومان در کشور به بهره برداری رسیده است.

وی با عنوان اینکه باید نگاه جهش به تولید داشته باشیم، تصریح کرد: رشد مثبت صنعت کشور طی سال گذشته در حالی بود که اقتصاد ایران رشد منفی ۶.۵ درصدی راداشته است.

زرندی با تاکید بر موضوع و نهضت ساخت داخل یادآور شد: امسال طبق هدفگذاری سه میلیارد دلار از تجهیزات بومی سازی می شود.

معاون وزیر صنعت رشد حوزه لوازم خانگی و نساجی را در بومی سازی در کشور مطلوب دانست و گفت: بالارفتن دلار و ارز سبب غیرصرفه شدن واردات می شود و نگاه به حوزه تولید به ویژه در زمینه ارز باید تغییر یابد.

زرندی با بیان اینکه حمایت از تولید راهکار اصلی است، ادامه داد: مواد اولیه ای که در گمرکات مانده باید ترخیص شود و طبق توافق قرار براین است که کالاهای اساسی از گمرک خارج شود و علاوه براین موضوع بدون انتقال ارز را باید پیگیری کنیم.

کد خبر: ۴۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha