۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
یک و نیم میلیون نفر از نرم افزار شاد استفاده می‌کنند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

یک و نیم میلیون نفر از نرم افزار شاد استفاده می‌کنند

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: حدود ۸ و نیم میلیون مورد نصب فعال نرم افزار شاد است و یک و نیم میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکلات استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان افزود: متوسط پهنای باندی که هم اکنون هر کاربر شاد همزمان استفاده می‌کند، حدود ۱۵۰ کیلوبیت بر ثانیه است و این چیزی نیست که شبکه (پهنای باند) ما را دچار چالش کند.

وزیر ارتباطات گفت: مجموع ترافیک نرم افزار شاد ۱۸۰ تا ۲۰۰ گابیت بر ثانیه در اوج مصرف است و عددی نیست که شبکه‌ای با ۲۰ هزار گیگابیت ظرفیت را دچار چالش کند ضمن اینکه این شبکه به سایر پیام رسان‌ها خدمت می‌دهد و مشکل از پهنای باند نیست.

وی افزود: نرم افزار شاد؛ ایرانی است که رقبای خارجی خود را پشت سر گذاشته است. یعنی میزان استفاده از شاد از واتس‌اپ در ایران نیز بیشتر شده و طبیعی است که به مشکل فناوری می‌خورد. در بخش نرم افزار ممکن است نیاز به بروزرسانی این نرم افزار داشته باشیم، چون حجم استفاده از این پیام رسان بالا رفته است.

آذری جهرمی ادامه داد: از همراه اول خواستیم که آن‌ها نیز همین کار را انجام دادند و مرکز تماس راه بیندازند.

وی گفت: سه اشکال اصلی که به ما گزارش کرده اند، یکی این است که می‌گویند احراز هویت انجام نمی‌شود که در واقع جزو سوال‌های پرتکرار است که به ما منعکس می‌شود در حالی این موضوع به سیستم آموزش و پرورش باز می‌گردد و تلاش می‌کنند که این مشکل را حل کنند.

وزیر ارتباطات افزود: موضوع دوم این است که شاد روی گوشی‌ها نصب نمی‌شود یا اگر پاک شد دوباره نمی‌توان آن را دوباره نصب کرد. این هم برمی‌گردد به اینکه طراحی شاد برای یک نسخه‌ای از اندروید به بعد (بالاتر) است، باید تیم توسعه دهنده این مشکل را اصلاح کند که با مدل‌های پایین‌تر اندروید هم بتوانند کار کنند و شاد را داشته باشند، چون خیلی از گوشی‌ها اندروید پایین تری دارند.

وی گفت: سومین مشکل هم کندی است که به خود سرورها باز می‌گردد و کار دشواری است که در حال انجام است و تلاش بسیاری می‌کنند که خدمت رسانی کنند و کار دشواری را انجام می‌دهند؛ ترافیک آن نیز روز به روز بیشتر می‌شود و ما نیز همه مساعدت و توان مان را گذاشته ایم که کمک کنیم و اعلام کردیم که ظرفیت مراکز داده‌های‌مان در چهار استان اصلی مشهد، تبریز، شیراز و تهران در اختیار آنان است و می‌توانند سرورهای خود را به آنجا منتقل کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه دو روز پیش جلسه‌ای با تیم اجرایی اش گذاشتم و از جزئیات ریز کارشان مطلع شدم، افزود: تلاش می‌کنیم این مشکلات به زودی برطرف شود و نبایستی به خاطر اشکالات جزئی، تلاش خوب و ارزشمندشان نادیده گرفته شود. اینکه به دنبال مسئول هستیم که همه مشکلات را به گردن او بیندازیم، فایده‌ای ندارد. مسئولیت همه این مشکلات به گردن من، این موضوع اهمیتی ندارد، آنچه مهم است اینکه مشکلات مردم برطرف شود. در این خصوص یک کار تیمی خوب صورت گرفته است ان شاء الله اشکالات هم برطرف شود.

وی درباره حجم مصرف اینترنت نیز ادامه داد: یک مسئله شفاف وجود دارد اینکه گفته شده است که وقتی از شبکه شاد استفاده می‌کنیم، در حجم بسته اینترنت ایرانسل یا همراه اول ما اعلام می‌کند که مثلا این قدر شاد مصرف شده است؛ درج میزان مصرف به معنی درج کاهش هزینه نیست (درج کاهش استفاده از شاد به معنای کسر آن میزان هزینه از بسته اینترنت نیست.) بررسی کردیم و دیدیم که در همه اپراتورهای سراسر کشور شاد رایگان است و اگر کسی شکایتی دارد، بگوید، اما تاکنون حتی یک مورد شکایت هم ثبت نشده است.

کد خبر: ۴۴٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha