۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
 ممنوعیت صادرات کیوی لغو شد

ممنوعیت صادرات کیوی لغو شد

گرچه طبق تصمیم وزارت جهاد کشاورزی صادرات کیوی تا ۱۵ مهر ماه ممنوع اعلام شده بود، در نامه دیروز این وزارتخانه به وزارت صنعت، این ممنوعیت لغو شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی وزارت جهاد در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت ایران لغو ممنوعیت صادرات کیوی را اعلام کرد.

در این نامه اعلام شده که طبق نظر معاونت امور باغبانی به دلیل بیماری کرونا و شرایط حادث از جمله افت شدید قیمت این محصول، ممنوعیت صادرات کیوی از تاریخ این نامه (۹۹/۸/۷) صرفاً برای سال جاری رفع شود.

پیش‌ ازاین صادرات کیوی تا ۱۵ مهرماه از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده بود. این وزارتخانه دلیل اعلام ممنوعیت را حفظ وجهه برند کیوی ایران در بازارهای جهانی عنوان کرده بود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد پیش‌ازاین اعلام کرده بود اولویت ما حفظ بازارهای بلندمدت و ارجحیت منافع ملی و اکثر تولیدکنندگان و نیز افراد فعال در صنعت کیوی است.

جلیلی مقدم گفته بود که در سال‌های گذشته صادرات میوه‌های نارس به دلیل اینکه طعم مطلوبی ندارد و تأثیر منفی روی مصرف‌کنندگان خارجی گذاشته بود، تمایل به مصرف آنها را نیز کم کرده بود.

کد خبر: ۴۴٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha