۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
 کاهش ۷۰ درصدی درآمد شرکت ایرفرانس
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد

کاهش ۷۰ درصدی درآمد شرکت ایرفرانس

به گفته مدیر کل شرکت ایرفرانس، درآمدهای این شرکت در ماه اوت ۷۰ درصد کاهش یافت و تنها ۳۰ درصد از ظرفیت هواپیماهای این شرکت در پروازهای بین المللی به کار گرفته شد.

به گزارش بازار، آن ریگل مدیر کل شرکت ایرفرانس روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریرا دلاسرا اعلام کرد درآمدهای این شرکت در ماه اوت ۷۰ درصد کاهش یافت و تنها ۳۰ درصد از ظرفیت هواپیماهای این شرکت در پروازهای بین المللی به کار گرفته شد.

به گفته آن ریگل، شرکت ایرفرانس که به گروه فرانسوی-هلندی ایرفرانس- کی ال ام تعلق دارد، همچنان هر روز حدود ۱۰ میلیون یورو از خزانه خود خرج می‌کند، اما تلاش می‌کند که میزان ضرر و زیان‌های خود را تا حد ممکن کاهش دهد.

ریگل ادامه داد در ماه اوت امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته ۷۰ درصد ظرفیت هواپیماهای شرکت ایرفرانس در پروازهای ملی، ۵۵ درصد آن‌ها در پروازهای میانبرد (به ویژه ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتغال) به کار گرفته شد در حالی که به علت مشکلات و محدودیت‌های مختلف ناشی از بحران کووید ۱۹ در کشورهای مختلف، تنها ۳۰ درصد ظرفیت‌های شرکت در پروازهای بین قاره‌ای به کار گرفته شد. در عین حال همین پروازها نیز با شمار محدود مسافران صورت گرفت و این مشکلات موجب شد که درآمدهای شرکت ایرفرانس در ماه اوت نسبت به همین مدت در سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی را ثبت کند.

ریگل ادامه داد پیش از تابستان پیش بینی کرده بودیم که فعالیت‌های شرکت به طور تدریجی از سرگرفته شود و تا ماه دسامبر به ۷۰ درصد برسد، اما در ماه سپتامبر شاهد آن بودیم که سفرهای گردشگری کاهش یافت و هنوز هم هیچ اثر و نشانه‌ای از رونق مجدد سفرهای تجاری به چشم نمی‌خورد.

ایرفرانس که اتحاد ترانس آتلانتیک جدیدی با شرکت‌های دلتا ایرلاینز و ویرجین آتلانتیک تشکیل داده است، از شرکت آلیتالیا نیز دعوت کرد به این اتحاد ملحق شود.

ریگل تصریح کرد ایتالیا از شرکای قدیمی ماست و ما از این شرکت دعوت کرده ایم به اتحادی که در دو سوی اقیانوس اطلس تشکیل داده ایم، بپیوندد. ما خواستار تقویت روابط و همکاری‌های خود با این شرکت هستیم. ریگل در عین حال هر گونه سرمایه گذاری ایرفرانس را در ایتالیا منتفی دانست.

کد خبر: ۴۴٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha