۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
بسته حمایتی صنعت گردشگری همدان تدوین می‌شود
استاندار همدان:

بسته حمایتی صنعت گردشگری همدان تدوین می‌شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه توسعه استان همدان در گرو رفع موانع صنعت گردشگری است؛ گفت: بسته حمایتی صنعت گردشگری همدان تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار بازار؛ سیدسعید شاهرخی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خود با فعالان و مسئولان تشکل‌های صنعت گردشگری استان همدان که در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد؛ گفت: همدان ظرفیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری دارد به طوری که این ظرفیت‌ها در هیچ استانی دیده نمی‌شود.

وی نگاه ویژه و مسئولیت‌پذیرانه فعالان گردشگری به صنعت گردشگری را قابل تقدیر دانست و گفت: همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد که باید از این عنوان بیشتر استفاده شود چراکه این عنوان نشان دهنده ظرفیت‌های قابل توجه همدان در صنعت گردشگری است.

استاندار همدان به پیگیری های انجام شده برای ثبت جهانی تپه هگمتانه اشاره و عنوان کرد: پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه  عنوان «همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران» یک برند جهانی برای همدان است که باید در راستای توسعه و تقویت صنعت گردشگری از این عنوان استفاده کرد؛ افزود: همدان ظرفیت های بسیاری در زمینه گردشگری دارد و می توان با استفاده از این ظرفیت ها همدان را بیش از پیش معرفی کرد.

شاهرخی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت و استعدادهای طبیعی و تاریخی همدان، می‌توانیم در جذب گردشگر موفق‌تر از قبل عمل کنیم، گفت: توسعه استان همدان در گرو رفع موانع صنعت گردشگری است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با همدلی، همراهی و مقاومت و مدارا از شرایط کرونا عبور خواهیم کرد و مشکلات را نیز پشت‌سر خواهیم گذاشت؛ گفت: کرونا، تمام بخش‌های اقتصادی دنیا را با چالش مواجه کرده‌است.

وی ادامه داد: یکی از مؤثرترین حوزه‌هایی که در کل دنیا در شرایط کرونا، به طور اساسی لطمه دید، صنعت گردشگری بود به طوری که خسارت وارده به صنعت گردشگری در دنیا میلیاردها دلار بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه تا کنون برای حمایت از صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد و معیشت مردم، در برابر بعضی حرکات‌ها ایستادگی کرده‌ایم، گفت: صنعت گردشگری از بخش‌های مهم توسعه است و باید تقویت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید در شرایط کنونی دستگاه‌های مختلف اجرایی از صنعت گردشگری حمایت کنند، گفت: رسانه‌های استان، افکار عمومی و بنگاه‌های موجود در استان همدان باید از صنعت گردشگری استان حمایت کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه از کلیه ظرفیت و امکانات برای حمایت از صنعت گردشگری استفاده می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌های خدماتی با تشکل‌های صنعت گردشگری نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشند.

وی گفت: پیشنهادات تشکل‌های صنعت گردشگری برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه، در قالب بسته‌ای با عنوان «بسته حمایتی صنعت گردشگری» باید به استانداری ارائه شود تا بررسی و پیگیری شوند.

کد خبر: ۴۴٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha