۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
قطعات تقلبی با نام اصل به فروش می‌رسند
هشدار سازمان مطالعات بر حقوق مشتریان و مصرف کنندگان استرالیا

قطعات تقلبی با نام اصل به فروش می‌رسند

در گزارش‌های کمیسیون مطالعات بر حقوق مشتریان و مصرف‌کنندگان استرالیا شرح داده شده که بیشترین تقلب قطعه در بخش موتورسیکلت انجام می‌شود.

بازار؛ گروه خودرو: کمیسیون مطالعات بر حقوق مشتریان و مصرف‌کنندگان استرالیا در سال ۲۰۱۷ با تحقیق و بررسی‌های بسیار که بیش از شش ماه به طول انجامید، سرانجام موضوعی را تحت عنوان قطعاتی که با نام اصل به دست مشتریان می‌رسند منتشر کرد.  
در ریز گزارش‌های این کمیسیون شرح داده شده که بیشترین تقلب قطعه در بخش موتورسیکلت انجام می‌شود. زیرا مطابق بررسی‌های کارشناسان این کمیسیون، اسپرت‌بایک‌های چون ب‌ام‌و S۱۰۰۰RR، دوکاتی پانیگال، هوندا CBR۱۰۰۰ و اپریلیا RSV۴ دارای قطعات الکترومکانیکی و الکترونیکی باکیفیت و البته گران قیمتی هستند که اگر قیمت‌ این قطعات اصل را به راکبان این موتورسیکلت‌های اسپرت بدهید، بی‌شک متعجب خواهند شد.  
بنابراین تولیدکنندگانی که این قطعات را مهندسی معکوس و در نهایت به بازار عرضه می‌کنند، تمامی آن‌ها از نظر کیفی امتیاز منفی خواهند داشت و بیش از ۷۰درصد آن‌ها مهندسی و ساخت تولیدکنندگان چینی است و با قیمت بسیار ارزان‌تر از نسخه اصلی به فروش می‌رسند.
بر این اساس کیمسیون مطالعات برحقوق مشتریان و مصرف‌کنندگان استرالیا تنها کمپانی ب‌ام‌و موتورراد را در این زمینه موفق خطاب می‌کند، زیرا این موتورسیکلت‌ساز باواریایی با ایجاد فروشگاه‌های آنلاین توانسته قطعات اصل و باکیفیت که هولوگرام کمپانی بر آن حک شده را به مشتریان خود در کمترین زمان ممکن ارائه دهد.  

کد خبر: ۴۴٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha