۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
نسبت به تعطیلی قریب الوقوع بسیاری از صنایع هشدار می دهم
نماینده مردم تهران در مجلس:

نسبت به تعطیلی قریب الوقوع بسیاری از صنایع هشدار می دهم

تقی پور، نماینده مردم تهران با بیان اینکه نسبت به تعطیلی قریب الوقوع بسیاری از صنایع هشدار می دهم، گفت: بانک مرکزی باید تخصیص ارز را تسهیل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا تقی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۱۳۴ گفت: آقای رئیس جمهور؛ گرانی های لحظه ای بیداد می کند، از مایحتاج ضروری روزانه تا خودرو، مسکن، فولاد، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا نهاده های کشاورزی، قطعات و مواد مورد نیاز صنایع، ترخیص نمی شود، تصریح کرد: نسبت به تعطیلی قریب الوقوع بسیاری از صنایع هشدار می دهم، بانک مرکزی باید تخصیص ارز را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه صاحبان صنایع و کشاورزان سرگردان هستند، ادامه داد: روز گذشته پس از ۱۴۰ روز سرگردانی، با درایت مجلس وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد، مردم انتظار دارند به سرعت شاهد کاهش قیمت ها باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود، اما مصرف داخلی آن ۱۵ میلیون تن است، عنوان کرد: قیمت فولاد ۳ برابر افزایش یافته، دولت و وزارت صمت نسبت به کاهش قیمت فولاد اقدام کند، زیرا از قیمت جهانی نیز بالاتر است.

وی افزود: از صادرات بی رویه فولاد جلوگیری شود، زیرا این موضوع ناشی از سوءمدیریت است.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: مصرف فولاد در کشور به مراتب کمتر از تولید آن است، این شرایط درخصوص سیمان نیز وجود دارد، قیمت فولاد در حال حاضر از قیمت جهانی این محصول نیز بالاتر است. وزیر صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار باید درخصوص کنترل قیمت سیمان، فولاد و مایحتاج مردم اقدام کند.

وی ادامه داد: به نیابت از نمایندگان طی چند جلسه به سرپرست وزارت صمت اعلام کردیم که قیمت میلگرد باید نهایتاً کیلویی ۸۵۰۰ تومان باشد که این قیمت به زیر ۹ هزار تومان رسید، اما متاسفانه بازار را رها کردند.

کد خبر: ۴۴٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha