۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
بار مالی طرح تأمین کالاهای اساسی یک میلیارد دلار است
نماینده مردم تهران در مجلس:

بار مالی طرح تأمین کالاهای اساسی یک میلیارد دلار است

دهنوی، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس طرح تأمین کالاهای اساسی به یک خانواده ۵ نفره نیازمند ۶۰۰ هزار تومان کمک معیشتی اختصاص داده می‌شود که کل بار مالی آن برای دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: آقای رئیس جمهور آیا می دانید وضعیت بازار چگونه است؟ مرغ کیلویی ۲۲ هزار تومان، تخم مرغ شانه‌ای ۳۸ هزار تومان و سیب‌زمینی کیلویی ۴ هزار تومان است، آیا آمریکا مقصر این گرانی‌ها بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات نتیجه سوء مدیریت است و خجالت می‌کشیم بین مردم حاضر شویم، ادامه داد: در مجلس طرحی برای تأمین کالاهای اساسی تهیه شده، نماینده دولت اعلام می‌کند نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم و شروع به تخریب آن کردند.

وی با تأکید بر اینکه در طرح تأمین کالاهای اساسی آمده است بر اساس طرح تأمین کالاهای اساسی به ۲۰ میلیون نفر ماهانه ۱۲۰ هزار تومان جهت تهیه کالاهای اساسی کمک می‌شود، عنوان کرد: بر اساس طرح مذکور به یک خانواده ۵ نفره نیازمند ۶۰۰ هزار تومان کمک معیشتی اختصاص داده شده که کل بار مالی آن برای دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان که حدودا معادل یک میلیارد دلار است.

دهنوی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در این دولت به واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شد که سرنوشت آن مشخص نیست، ادامه داد: دولت به منظور تأمین مایحتاج اساسی مردم اعلام می‌کند که توان مالی ندارد، طرحی ارائه شده تا خیالمان راحت شود کسی در کشور گرسنه نمی‌ماند.

کد خبر: ۴۴٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha