۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
نقش دلالان و دفاتر املاک در افزایش قیمت مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

نقش دلالان و دفاتر املاک در افزایش قیمت مسکن

فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس کرد: دلالان و دفاتر املاک به رشد قیمت مسکن دامن می‌زنند و برای افزایش سود خود، نرخ‌ها را بالا می‌برند.

به گزارش بازار، رحمت الله فیروزی، در ارتباط با طرح جهش تولید مسکن و علت مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات مردم موضوع مسکن و قیمت سرسام آور آن است که باید در ارتباط با آن تدبیری کرد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با این مسئله تاکنون راهکارهای مختلفی مطرح شده از جمله در اختیار قرار دادن زمین ارزان قیمت به متقاضیان مسکن، افزایش تسهیلات برای خرید مسکن و مصالح ساختمانی، ادامه داد: البته به نظر می‌رسد که باید محدودیت‌هایی نیز در این زمینه ایجاد شود در حال حاضر دلالان و دفاتر املاک به رشد قیمت مسکن دامن می‌زنند و برای افزایش سود خود، نرخ‌ها را بالا می‌برند که این باعث وارد شدن ضربه‌های بیشتر به اقشار آسیب پذیر می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد علت مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با این طرح، مسائل مربوط به بودجه آن است، گفت: در حالی که در این طرح وظایف بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای تعیین تهیه بودجه مشخص شده ولی مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است که دولت توان تامین چنین بودجه‌ای را ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که این طرح ممکن است باعث افزایش تورم و مسائل این چنینی شود، اظهار کرد : باید به این موضوع توجه داشت که هر اقدامی در داخل کشور انجام شود ممکن است با یک سری محدودیت‌ها و مشکلات روبرو شود و ما باید ببینیم که مصلحت کشور در چیست و در کنار آن برای رفع معایب و مشکلات احتمالی تلاش کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کلیات طرح مذکور در مجلس تصویب شده است و باید جزئیات آن بررسی قرار بگیرد، افزود: در این طرح بر ساخت بیش از یک میلیون مسکن و تلاش جهت تامین نیاز متقاضیان در این حوزه تاکید داریم.

کد خبر: ۴۴٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha