۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
گردشگری می‌تواند مشکل اشتغال را تا حد زیادی حل کند
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

گردشگری می‌تواند مشکل اشتغال را تا حد زیادی حل کند

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بودجه اختصاص داده شده به این وزارتخانه کافی نیست، تاکید کرد: توجه به حوزه گردشگری به تنهایی می‌تواند مشکل اشتغال کشور را تا حد زیادی حل کند.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان در حاشیه نشست با نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: ایجاد اشتغال که این صنعت به آن معروف است و ظرفیت بسیار خوبی دارد برای نمایندگان تشریح شد؛ آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و از همه مهمتر وضعیت بودجه‌ای وزارتخانه برای نمایندگان تشریح شد.

وی ادامه داد: ما ۳۴ هزار اثر ثبت ملی در کشور داریم؛ ۲۴ اثر ثبت جهانی داریم و دائماً با مطالبات مردم و نمایندگان روبرو هستیم که چرا فلان بنا مرمت نشده و یا چرا فلان قسمت رها شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این که این مطالبات به حق است گفت: کل بودجه ما در این حوزه در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده که کفاف هزینه‌های مرمت و نگهداری آثار تاریخی را نمی‌دهد و ناچاراً باید یک سری آثار تاریخی را رها کنیم و روی آثار درجه اول تمرکز کنیم.

مونسان افزود: ما از ظرفیت مردم حداکثر استفاده را کردیم یعنی بناهایی که ذیل آثار ارزشمند قرار می‌گیرد مثل تخت جمشید یا میدان نقش جهان و حق بهره برداری را به مردم داده ایم که با پول مردم طبق استانداردهای جهانی مرمت شده است.

وی با تاکید بر این که کشور ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد، ادامه داد: باید زیرساخت‌های گردشگری تکمیل شود؛ اتفاقاتی که تاکنون در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با این عدد و رقم رخ داده خوب است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با گلایه از کمبود بودجه این وزارتخانه که مانع انجام کارهای بیشتر در حوزه گردشگری است، افزود: در حوزه گردشگری می‌توانیم خودمان منبع درآمد باشیم، اما لازم است که زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم تا بتواند ایجاد درآمد کند.

مونسان ادامه داد: با همین اندک بودجه در سال ۲۰۱۹، یازده و ۸ دهم میلیارد دلار سهم ما از جی دی پی کشور بوده است؛ و فاصله ما با کشورهای منطقه زیاد نیست.

وی همچنین تاکید کرد: اگر موضوع گردشگری در اولویت قرار بگیرد همین وزارتخانه به تنهایی قادر است مشکل اشتغال کشور را تا حد زیادی حل کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا برای اصناف مرتبط با حوزه گردشگری بوجود آورده است، گفت: وام اختصاص داده شده به این صنایع برای جبران ضررها کافی نیست.

کد خبر: ۴۴٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha