۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
ساخت دستگاه تنفسی انفرادی استریل کننده هوا/ محافظت از کادر درمان در برابر کرونا
توسط مخترع جوان؛

ساخت دستگاه تنفسی انفرادی استریل کننده هوا/ محافظت از کادر درمان در برابر کرونا

اصفهان- اسلاملو مخترع دستگاه تنفسی انفرادی استریل کننده هوا گفت: این دستگاه که در محافظت از عموم جامعه به ویژه پزشکان، جانبازان شیمیایی و غیره در برابر انواع میکروبها از جمله کرونا و تنفس راحت تر نقش دارد ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ ثبت اختراع شده و به زودی به بازار عرضه می شود.

آیدین اسلاملو در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به ایده ساخت نخستین دستگاه تنفسی انفرادی استریل کننده هوا اظهار داشت: بسیاری از اختراع‌ها در وهله نخست از یک فکر ساده آغاز می‌شود و به تدریج این فکر گسترش یافته و به مرحله عملیاتی شدن می رسد.

وی افزود: در روزهای اوج کرونا که مطب پزشکان به دلیل شیوع بالای این بیماری در جامعه تعطیل شده بود ما  به فکر ساخت دستگاهی بودیم که از پزشکان در برابر این بیماری در صورت ابتلای بیمار مراجعه کننده به مطب پزشک محافظت کند.

مخترع نخستین دستگاه تنفسی انفرادی استریل کننده هوا تاکید کرد: ایده اولیه ساخت چنین دستگاهی در نهایت منجر به ساخت نخستین دستگاه تنفسی استریل کننده هوا شد که علاوه بر اینکه هوای تنفسی را عاری از هر نوع ذرات مانند انواع میکروب از جمله باکتری ها و ویروس ها می کند برای بیماران با ریسک بالای تنفسی مانند افراد دارای آسم و اشخاص دارای سیستم ایمنی پایین مانند بیماران سرطانی، جانبازان شیمیایی و غیره کاربرد دارد.

تاثیر در استنشاق هوای تمیز در شرایط آلودگی شدید
وی  ادامه داد: از سوی دیگر در زمان آلودگی هوا و به ویژه وارونگی هوا که در کلان شهرها از اواسط و اواخر پاییز در کشور شاهد آن هستیم، این دستگاه می تواند در استنشاق هوای تمیز در شرایط آلودگی شدید هوا موثر بوده و حتی به تنفس کمک کند.

اسلاملو تاکید کرد: هدف اصلی ساخت دستگاه محافظت از کادر درمان به ویژه پرستاران و پزشکان بوده است اما محدود به این قشر نشده است بلکه در چند سری و با پروتکشن های موردنیاز و متفاوت برای کمک به سطح سلامتی عموم مردم، کادر درمان، بیماران خاص و غیره عرضه می شود چراکه زمان مورد نیاز برای استفاده از این دستگاه نیز بسته به قشر مصرف کننده متفاوت است اما کارکرد آن برای تمام این افراد یکسان است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور که بسیاری از مطب‌های پزشکی فعالیت خود را کاهش داده اند  این دستگاه کمک می کند تا بیمار از مراجعه به مطب و یا پزشک از مراجعه بیمار مبتلا به کرونا هراسی نداشته باشد.

وی در ارتباط با مجوز این دستگاه نیز بیان داشت: این دستگاه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ در سامانه مالکیت معنوی، ثبت اختراع شده و سه ماه هم تحت آزمایش در مرکز کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی بوده است و به زودی بهبه بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۴۴٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha