۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
نابسامانی در شبکه توزیع کالا/ ما به التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی نصیب دلالان شد
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

نابسامانی در شبکه توزیع کالا/ ما به التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی نصیب دلالان شد

قالیباف، رئیس مجلس نابسامانی شبکه توزیع کالاهای اساسی در کشور را ناشی از بی توجهی دولت نسبت دانست و گفت: ارزهای ۴۲۰۰ تومانی با نرخ تمام شده کالاها نصیب دلالان شد و این ناشی از نابسمانی در شبکه توزیع کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح تامین کالاهای اساسی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با ۲۰۴ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

دکتر محمدباقر قالیباف در این رابطه گفت: مجلس به دو موضوع تولید مسکن و طرح تامین کالاهای اساسی در روزهای اخیر با هدفمندی و جهت گیری مشخص رأی مثبت داده است و این دو طرح نشان داد که مجلس برای تحقق تولید مسکن و تامین کالاهای اساسی مصمم است.

وی ادامه داد: پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی کلیات طرح نکاتی را مطرح کردند و در مورد این موضوع صحبت شد، اعضای کمیسیون  هم به این موضوع اشاره کردند و پیشنهاد این است که قبل از اینکه وارد جزئیات طرح شویم فرصتی در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا طرح به کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بیشتر جزئیات ارجاع شود، زیرا دولت هم معتقد است پیشنهاداتی داریم که در رابطه با تامین منابع مورد نیاز طرح باید به توافق برسیم وسپس جزئیات را برای تصویب به صحن بیاوریم البته کمیسیون و هیات رئیسه نیز با این فرآیند موافق هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین از نمایندگان می خواهیم برای ارجاع طرح به کمیسیون موافقت کنند البته نابسامانی شبکه توزیع در کشور ناشی از بی توجهی دولت نسبت به ساماندهی است. وقتی ارزهای ۴۲۰۰ تومانی به کالا تبدیل شد و به دست مصرف کننده رسید، با قیمت های تمام شده ای  بود که مابه التفاوت ارز نصیب دلالان شد و این ضعف دولت است.

وی با بیان اینکه نمایندگان بر این موضوع تاکید دارند که باید کالاهای اساسی توزیع شود، یادآور شد: در شرایط کنونی و با وجود   فناوری و ظرفیت ها، این ظرفیت در کشور وجود دارد که کالا توزیع شود و دولت باید حتما این کار را انجام دهد؛ پیشنهادات دولت برای تامین منابع را می پذیریم و قبول داریم بنابراین ضرورت دارد این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون ارجاع شود تا در اولین فرصت مجدد به صحن بازگردد.

کد خبر: ۴۴٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha