۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
ایربگ‌های نسل جدید هوندا برای سرنشینان جلو
فناوری که ایمنی را دگرگون می‌کند

ایربگ‌های نسل جدید هوندا برای سرنشینان جلو

هوندا در جدیدترین اقدام خود موفق به طراحی نسل جدید ایربگ‌های روبه‌رو برای دو سرنشین جلو شده است.

بازار؛ گروه خودرو: هر ساله در بخش ایمنی خودروها، مهندسان ارشد شرکت‌های خودروساز مطرح با ارائه سیستم‌های نوین در راستای کاهش میزان آسیب و صدمه به سرنشینان، تکنولوژی جدیدی را به ثبت می‌رسانند.

شرکت هوندا که در معرفی فناوری‌های جدید در صنعت خودروسازی از جایگاه خاصی برخوردار است، بنابراین مرکز تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت ژاپنی در ایالات متحده در جدیدترین اقدام خود موفق به طراحی نسل جدید ایربگ‌های روبه‌رو برای دو سرنشین جلو شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از این است که این ایربگ‌های نسل جدید هوندا الگوبرداری از میت یا همان دستکش‌های بیس‌بال بوده که در هنگام فعال شدن سر سرنشینان به مرکز ایربگ وارد می‌شود.

به طوری که در ایربگ‌های متداول پس از خروج از پوسته به صورت یکپارچه متورم شده، این در حالی است که ابداع جدید هوندا به صورت چهارتکه بوده که یک محفظه مرکزی بزرگ میان دو محفظه بیرونی که خارج محفظه بوده طراحی شده تا سر سرنشینان به مرکز ایربگ وارد شده و این نوه ساختار منجربه افزایش ایمنی سرنشینان می‌شود.

در این باره جیم کِلر مدیر بخش R&D امریکا می‌گوید: «این فناوری جدید ایربگ، نمایانگر تلاش مداوم و پیش‌برد عملکرد ایمنی در انواع در تست تصادفات بوده که این طرح و تفکر خلاقانه، به معنای عملکرد تیم مهندسی ما با چالش‌های کاهش آسیب و تصادفات به سرنشینان است.»

انتظار می‌رود در محصولات تولیدی سال آینده‌ای که عرضه بازار ایالات متحده می‌شود نصب خواهد شد.

کد خبر: ۴۴٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha