۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
انتقاد از تبدیل بازارچه‌های مرزی به محل ورود کالای مصرفی/ از بازارچه های مرزی برای صادرات استفاده شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

انتقاد از تبدیل بازارچه‌های مرزی به محل ورود کالای مصرفی/ از بازارچه های مرزی برای صادرات استفاده شود

قادری عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بازارچه‌ها به درستی کانالیزه شود و درست مورد هدایت قرار گیرند ما دیگر در تامین نیازهای خودمان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راه‌های مقابله با تحریم‌ها از طریق تقویت بازارچه‌های مرزی گفت: بازارچه‌های مرزی نباید به اماکنی برای واردات کالاهای مصرفی تبدیل شوند این بازارچه‌ها باید امکانی برای صادرات کالاهایی باشند که ما به راحتی نمی‌توانیم آنها را به خارج از کشور صادر کنیم.

وی با بیان اینکه باید بازارچه‌های  مرزی به درستی هدایت شوند، اظهار داشت: ما از طریق بازارچه‌های مرزی باید بخشی از نیازهای خودمان را جبران کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بازارچه های مرزی فاقد پیچ و خم‌ها و محدودیت‌های اداری برای واردات کالاها هستند، تاکید کرد: اگر این بازارچه‌ها به درستی کانالیزه شود و درست مورد هدایت قرار گیرد ما دیگر در تامین نیازهای خودمان با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: البته واردات در بازارچه‌های مرزی ظاهرا رونق بیشتری دارد چرا که هدف از شکل گیری این بازارها در حقیقت تقویت مناطق مرزی بوده تا این مناطق از سکنه خالی نشوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه از امکان بازارچه‌های مرزی برای صادرات به خوبی استفاده نمی‌شود که باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۴۴٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha