۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد
با ۱۷۵ رای موافق؛

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد

مجلس شورای اسلامی به علیرضا رزم ‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد داد.

به گزارش خبرنگار بازار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس در پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت با ۱۷۵ رای موافق ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نمایندگان حاضر در صحن مجلس به وزیر صمت رای اعتماد داد.

بر اساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس در اولین جلسه بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی و اخذ رای اعتماد نمایندگان مخالف و موافق برنامه های خط مشی و اصول کلی وزیر مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهند تا پس از رای گیری نسبت به رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت اقدام کنند.

علیرضا رزم ‌حسینی استاندار خراسان رضوی اول مهر ۹۹ به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی  متولد ۱۳۴۰ کرمان و تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

پیشتر رزم حسینی در دی ماه ۹۷ با حکم وزیر کشور به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد و همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم از سوابق اجرایی وی در دولت دکتر حسن روحانی است.

رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۵۹ در جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌ است.

وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌ است.

وزیر پیشنهادی صمت قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به وی اعطا شد.

کد خبر: ۴۴٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha