۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
اهلیت سرمایه گذاران در واگذاری اراضی ملی به دقت بررسی شود
معاون اقتصادی استاندار قزوین:

اهلیت سرمایه گذاران در واگذاری اراضی ملی به دقت بررسی شود

قزوین- معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: باید اهلیت سرمایه گذاران در واگذاری اراضی ملی برای احداث طرح‌های گردشگری، صنعتی و خدماتی به دقت بررسی شود تا در آینده شاهد بروز مشکلات مختلف با دستگاه‌های اجرایی نباشیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عیسی قبادی با بیان اینکه باید میان سرمایه گذاران اهل و غیر آن تفاوت قائل شد، افزود: متاسفانه طی این سال‌ها سرمایه گذار اصلی و واقعی برای احداث طرح‌های گردشگری و خدماتی در استان نداشته‌ایم و بسیاری از افرادی که به عنوان سرمایه گذار، زمین و تسهیلات دریافت کرده‌اند پیشرفت لازم را در طرح‌های خود نداشته اند.

وی اضافه کرد: یک سرمایه گذار واقعی باید آورده مالی لازم را داشته باشد تا نیازی به دریافت تسهیلات و حتی تخصیص اراضی ملی نیز پیدا نکند.

معاون استاندار با اشاره به اختلافات موجود میان اداره ثبت و منابع طبیعی برای تخصیص برخی اراضی ملی به سرمایه گذاران، گفت: اداره منابع طبیعی باید با اداره ثبت جلسات مشترکی برای حل مشکلات این سرمایه گذاران برگزار کند و متناسب با نیاز سرمایه گذاران برای تخصیص زمین به آنها اقدام نماید.

قبادی گفت: زمین‌های ملی استان نیز باید به قیمت روز به افراد متقاضی واگذار شود تا برخی سودجویان به نام سرمایه گذار به طمع دریافت اراضی، تغییر کاربری و فروش آنها نیفتند.

وی گفت: تسهیلات سرمایه گذاری هم باید به افراد اهل آن داده شود هرچند سرمایه گذاران واقعی نیازی به دریافت تسهیلات ندارند و با آورده خود در کوتاهترین زمان برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها اقدام خواهند کرد.

در ادامه این جلسه مشکلات چهار سرمایه گذار طرح‌های گردشگری و خدماتی در خصوص تخصیص زمین، پرداخت تسهیلات و ... مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکل آنها اتخاذ شد.

کد خبر: ۴۴٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha