۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
۳۵۰۰ واحد صنعتی فعال در البرز/ تصمیمات عجولانه به اقتصاد داخلی خدشه وارد می کند
در نشست هم اندیشی اتاق بازرگانی البرز عنوان شد

۳۵۰۰ واحد صنعتی فعال در البرز/ تصمیمات عجولانه به اقتصاد داخلی خدشه وارد می کند

کرج- روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور در نشست هم اندیشی که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، به تبادل نظر در خصوص مسایل مهم حوزه کشاورزی و نقش اتاق های بازرگانی در پیگیری این مسایل پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در جریان برگزاری نشست هم اندیشی با حضور روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور که در محل اتاق البرز تشکیل شد، اظهار کرد: در استان البرز بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال است که بطورعمده در زمینه صنایع غذایی، دارویی، شوینده ها و صنایع خودروسازی مشغول به تولید هستند.

وی درادامه با بیان اینکه البرزاستانی نوپا است و حدود ۱۰ سال از شکل گیری اتاق بازرگانی در این استان می گذرد، افزود: اتاق البرز حدود یکهزار و ۲۰۰عضو دارد و اکنون دوره سوم هیات نمایندگان این مجموعه در حال فعالیت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه حدود ۷۵۰ عضو از فعالان اقتصادی البرز که در گذشته کارت بازرگانی آنها صادر شده است هنوز زیرمجموعه اتاق تهران هستند، بیان کرد: خیلی از آنها دارای برندهای صاحب نام در امر تولید هستند.

وی با تاکید براینکه در حوزه کشاورزی استان البرز اقدامات مهمی در حوزه پرورش، تولید و صادرات انواع سبزی و محصولات صیفی انجام شده است، بیان کرد: در این زمینه تولیدکنندگان بسیار موفقی درالبرز فعالیت دارند که بطورعمده از صادرکنندگان نمونه کشوری هستند.

به گفته پرهام رضایی بخش عمده ای از فعالان بخش کشاورزی استان البرز دارای دفاتر فروش در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند و امور مربوط به صادرات محصولات خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه از دو هزار و ۵۰۰ کارت بازرگانی تعلیق شده در کشورمان سهم استان البرزحدود ۱۸۰ کارت است، افزود: با موضوع بازگشت مجدد ارزهای صادراتی از سوی بازرگانان و تجار به چرخه اقتصادی کشورموافق هستیم، اما مهم است که برخوردها در این زمینه کارشناسانه باشد و از تصمیم گیری های عجولانه جلوگیری شود؛ چرا که موجب خدشه به اقتصاد داخلی کشوراست.

رئیس اتاق البرز در بخش دیگری با اشاره به نشست حمید زادبوم معاون وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان البرز در هفته گذشته، گفت: در این دیدارمباحثی ازجمله پیگیری مشکل کارت های بازرگانی تعلیق شده وهمچنین تلاش برای رفع معضلات پیش روی صادرکنندگان حوزه کشاورزی مطرح شد تا در قالب آن مواردی مانند حل معضلات گمرکی صادرکنندگان بخش کشاورزی نیز دنبال شود.

وی با بیان اینکه از حجم صادرات حدود ۵۰ میلیون دلاری دارو از کشورمان بخش مهمی سهم شرکت های دارویی مستقر در البرز است، بیان کرد: در راستای پیگیری مطالبات فعالان این حوزه نیز طبق یخشنامه ای مقررشده است که مهلت یکساله برای بازگشت ارزهای صادراتی به شرکت های دارویی صادرکننده ارائه شود.

رضایی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن هم اندیشی روسای کمیسیون های کشاورزی سراسر کشور گفت: این امر به یقین در قالب مطالبه گری، تسهیل گری و برقراری تعاملات سازنده تصمیمات و نتایج مهمی را در حوزه کشاورزی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مادر تمام تشکل ها است، عنوان کرد: پیگیری و طرح مطالبات استان ها در شورای روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور و در ادامه طرح آن دراتاق ایران می تواند نقش مهمی در اخذ یکسری مجوزها داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه اکنون کشورشرایط سختی را از نظر اقتصادی سپری می کند، افزود: تحت تاثیر این موضوع تجار و بازرگانان نیز در شرایط بد اقتصادی هستند، امید است در سیاست های کلان کشورضمن توجه به بحث معیشت مردم، برای حل مشکلات فعالان بخش خصوصی اقدامات مهمی پیش برده شود.

کد خبر: ۴۴٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha