۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
ترخیص کالاهای انباشته از گمرک، محرک تقاضای ارز نیست
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

ترخیص کالاهای انباشته از گمرک، محرک تقاضای ارز نیست

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موضوع ترخیص کالاهای انباشته شده در گمرک، موضوعی نیست که محرک تقاضای ارز باشد.

به گزارش بازار، فرهاد دژپسند در نود و ششمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: گزارش مفصلی در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیئت دولت، به اعضای دولت ارائه شد که این گزارش برگرفته از آمار گمرک بود و در آن میزان موجودی کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز خط تولید به تفکیک مطرح و بحث مفصلی شد تا فرآیند ترخیص کالاها از گمرکات تسهیل شود.

وی افزود: روز شنبه معاون اول رئیس جمهور به اتفاق وزرا، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل گمرک از بندر شهید رجایی بازدید کردند، این موضوع اصلا چیزی نیست که بخواهد محرک تقاضای ارز باشد بلکه این ترخیص مشمول کالاهایی تا قبل پنجم مهر است و شامل بعد از آن نمی‌شود و همچنین مشمول کالاهای گروه چهار نیست.

وی گفت: در جهت تسهیل ترخیص کالاهای مانده در گمرک نگرانی بابت تحریک تقاضای ارز نیست، زیرا این موضوع شامل کالاهای اساسی و خط تولید است و بنابراین تقاضای ارز را افزایش نمی‌دهد.

دژپسند ادامه داد: در شرایط خاص اقتصادی تصمیم گرفته شد تا شرایطی فراهم شود که کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید در گمرکات باقی نماند، ضمن اینکه برخی از اقلام مانده در گمرکات فاسد شدنی بود و لذا اتخاذ تدابیری برای ترخیص آن‌ها می‌تواند مفید باشد.

وی گفت: دولت در مورد جلوگیری از تحریک تقاضای ارز اتفاق نظر دارد و لذا در خصوص تصمیم گیری ترخیص کالا از مناطق آزاد نیز در دولت باید تصمیم گیری شود.

کد خبر: ۴۴٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha