۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
افتتاح نخستین دهکده مواد پروتئینی در منطقه آزاد اروند/ استفاده از تکنولوژی ترکیه
طی آئینی؛

افتتاح نخستین دهکده مواد پروتئینی در منطقه آزاد اروند/ استفاده از تکنولوژی ترکیه

آبادان- معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نخستین دهکده مواد پروتئینی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی موسوی ظهر امروز در آئین بهره برداری و فعال سازی شرکت بین‌المللی پترو آذر کاسپین اظهار کرد: شرکت بین‌المللی پترو آذر کاسپین در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع  برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و  ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند.

وی توضیح داد: پیش بینی می‌شود میزان تولید سالیانه این واحد ۲۴۰ هزار تن هیدروکربنات سبک و سنگین و ۲ نوع حلال به نام وایت اسپریت که در صنعت رنگ، رزین و پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، خواهد بود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این سازمان با چندین هدف، جلوگیری از خام فروشی نفت، جذب سرمایه‌گذار خارجی و استفاده از تجربه، تخصص و تکنولوژی کشور ترکیه اقدام به این کار کرده است.

موسوی با تاکید بر اینکه مواد اولیه و خوراک اصلی این شرکت نفت سفید و میعانات است، عنوان کرد: این پروژه به مناسبت شکست حصر آبادان و در ادامه نهضت جهش تولید در سرزمین فتح انجام شده که با سرمایه‌گذاری شرکت ترکیه ای، ۷۰ میلیون دلار به صادرات کالاهای تولیدی منطقه افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۴۴٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha