۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
اجرای طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات صنعت برق
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر خبر داد

اجرای طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات صنعت برق

صادقی، مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر اعلام کرد: این شرکت قصد دارد در آینده اجرای طرح هما، هوشمندسازی مراکز اتفاقات صنعت برق را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، قرار است مراکز اتفاقات شرکت‌های توزیع برق در آینده هوشمند شود. بر اساس اعلام توانیر، این مراکز بعنوان بازوهای اجرایی در عملیات تعمیر و نگهداری شبکه به هنگام بروز خاموشی نقشی تعیین کننده در رضایت مشترکین شبکه دارند.

مسعود صادقی، مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر در این باره گفت: با توجه به اهمیت کار مراکز اتفاقات که بیشترین تماس‌های مردمی را دارند، اجرای طرح «هما» یا هوشمند سازی مراکز اتفاقات شرکت‌های توزیع برق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح هما، باید زیرساخت هایی، چون فعالسازی مراکز تماس دوسویه، ارتباط با سامانه مدیریت مشترکان، ارتباط با سیستم موقعیت مکانی، ارتباط با نرم افزار تعیین موقعیت مکانی خودرو و بستر مخابراتی پایدار و ارتباط با کنتورهای هوشمند آماده شود که برخی از آن‌ها نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهاست.

صادقی گفت: با هوشمند شدن مراکز اتفاقات برق، ساماندهی اپراتورهای مراکز ۱۲۱ و تکنسین‌های مرکز کنترل نیز انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ارسال خودکار خاموشی‌ها به تبلت و مستند سازی پایدار، امکان تکمیل گزارش رفع خاموشی فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در تبلت بصورت آنلاین، کاهش تماس‌های بیسیم اپراتوری، مانیتورینگ لحظه‌ای خودروها بر روی نقشه، شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه ومشاهده خودروها بر روی نقشه در تلفن همراه هوشمند توسط متقاضی از دیگر مزایای هوشمند شدن مراکز اتفاقات برق خواهد بود.

مدیرکل نظارت برتوزیع توانیر در عین حال خاطرنشان ساخت: این طرح هم اکنون به تمام شرکت‌های توزیع کشور ابلاغ شده و زیرساخت‌های آن در حال راه اندازی است، اما برخی از امکانات باید توسط سایر دستگاه‌ها در اختیار شرکت‌های توزیع برق قرار گیرند.

به گفته صادقی براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال می‌توان شاهد راه اندازی این سیستم و هوشمندسازی مراکز اتفاقات در حدود ۵۰ درصد از شرکت‌های توزیع بود.

کد خبر: ۴۴٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha