۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
افزایش شاخص ها در بازارهای آسیایی
در معاملات نخستین روز کاری هفته به ثبت رسید

افزایش شاخص ها در بازارهای آسیایی

بازارهای آسیایی در شروع معاملات نخستین روز کاری هفته با روند افزایشی همراه شدند در حالی که نشانه هایی از بهبود اوضاع اقتصادی در چین نمایان شده است و به نظر می رسد طرف تقاضا در این کشور در حال قدرت گرفتن است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، انتشار آمار اقتصادی چین و نشان از افزایش میزان صادرات و همچنین بازخوردهای مثبت بسته محرک مالی در این کشور موجب امیدواری بیشتر نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی دومین کشور بزرگ اقتصادی در دنیا شد.

بر اساس این گزارش، افزایش شاخص ها در بازارهای آسیایی کاملا مشهود بود و پس از آن نیز بازارهای اروپایی درمدار مثبت قرار گرفتند.

به این ترتیب، شاخص آتی یورواستاکس در بازار اروپا و شاخص آتی داکس آلمان هر کدام با رشد ۱.۷ درصدی همراه شدند و شاخص آتی فوتسی لندن نیز ۱.۳ درصد مثبت شد.

در بازار آسیا نیز، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۷ درصدی همراه شد و کمی نسبت به افت هفته گذشته خود فاصله گرفت. در این میان شاخص بلوچیپ CSI در چین با افزایش ۰.۳ درصدی رو به رو شد و نیکی ژاپن نیز افزایش ۱.۳ درصدی را از آن خود کرد.

از سوی دیگر، نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به افزایش میزان شیوع کرونا در اروپا پس از آغاز روند بهبود بحران اقتصادی در دنیا بیشتر شده است و ناامیدی نسبت به اینکه شیوع مجدد این ویروس در فصل سرد سال مانع رشد اقتصادی کشورها شود، بیشتر شده است.

تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ در جهان به ۳۳ میلیون نفر رسیده است در حالی که روز به روز نگرانی از ریشه کن شدن این ویروس به وسیله واکسن، بیشتر می شود.

کری گرگ، تحلیل گر بازار در موسسه مدیریت مالی جی پی مورگان در این خصوص اظهار داشت: اقتصاد جهانی در حال دوباره متولد شدن از آتش است در حالی که همچنان بی ثباتی سیاسی در آمریکا و اروپا موج می زند. اگر این بار رشد اقتصادی با یکی از محرک های سیاسی تخریب شود، بهبود دوباره آن امری دشوار خواهد بود.

کد خبر: ۴۴٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha