۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
نیاز آبی خراسان شمالی در کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری خواهد شد
استاندار خراسان شمالی:

نیاز آبی خراسان شمالی در کمیسیون کشاورزی مجلس پیگیری خواهد شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از تشکیل کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس ویژه خراسان شمالی خبر داد و گفت: باهدف توسعه و آبادانی نیاز آبی بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب استان بررسی و در این کمیسیون اعلام خواهد شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشستی با محوریت بررسی پیشنهادات حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست استان جهت ارائه در مجلس، گفت: آب‌های مرزی و اعتبارات علاج بخشی سد بیدواز ازجمله مباحث حوزه آب استان است.

وی در خصوص اجرای طرح تعدیل چاه‌های آب کشاورزی استان گفت: برای اجرای این طرح باید در گام نخست تغییر الگوی کشت و محصولات کم آب بر از سوی سازمان جهاد کشاورزی اجرایی شود تا با ایجاد اطمینان و اعتماد مردمی وزارت نیرو برای تعدیل چاه‌های آب کشاورزی شروع به کار کند.

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: نحوه اجرای این قانون در استان طی نشستی تخصصی با حضور حوزه‌های کشاورزی و آب استان بررسی و طی برنامه زمان‌بندی اجرا می‌شود.

سهمیه آب خراسان شمالی کمتر از سایر استان‌هاست
شجاعی بر اعلام نیاز آبی همراه با برنامه اشتغال استان تأکید کرد و گفت: باید دلیل اینکه سایر استان‌ها نسبت به خراسان شمالی در اجرای طرح‌های مختلف حوزه کشاورزی و دامداری از سهمیه آب بیشتری برخوردار هستند بپرسیم و بخواهیم نیاز آبی استان را برطرف کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری، گفت: باید جزئیات اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی از سوی سازمان منابع طبیعی استان همراه با مقایسه اعتبارات نسبت به سایر استان‌ها اعلام شود تا از سطح ملی تقاضای افزایش اعتبارات را داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی به کمبودها و ضعف‌ها بحث پساب استان اشاره داشت و گفت: وضعیت استان در اجرای طرح‌های بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست و آب بررسی و جایگاه کشوری استان اعلام شود تا وزارت نیرو متوجه عقب‌ماندگی‌های استان در شاخص‌های این حوزه‌ها شود و اعتبارات لازم به سمت این استان هدایت شود.

کد خبر: ۴۴٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha