۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
۳۲۰۰ مترمربع از اراضی دولتی استان همدان از دست متصرفان خارج شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:

۳۲۰۰ مترمربع از اراضی دولتی استان همدان از دست متصرفان خارج شد

همدان - حسینی؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: سه هزار و ۲۵۰ مترمربع از اراضی دولتی استان همدان از دست متصرفان خارج شد.

داریوش حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار از رفع تصرف دو قطعه زمین دولتی به مساحت سه هزار و ۲۵۰ متر مربع در استان همدان خبر داد و از شهروندان خواست: در زمان خرید زمین و ملک در خصوص اسناد قانونی همچون سند از سازمان‌های مربوطه استعلام گرفته شود، چرا که بسیاری از افراد قولنامه ملکی را خریداری کردند که بعدها مشخص شده این ملک جزو اراضی ملی و دولتی بوده است.

وی بابیان اینکه با تلاش نیروهای یگان حفاظت اراضی از دولتی یک قطعه زمین به مساحت سه هزار متر مربع به صورت نهال کاری در جاده خاکو به ارزش ۹ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد، افزود: زمین دیگر نیز به مساحت ۲۵۰ متر مربع به صورت دیوارکشی در جاده مزدقینه به ارزش سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد.

حسینی با اشاره به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی دولتی، گفت: شهریورماه امسال نیز یک‌هزار و ۱۳۰ متر مربع از اراضی دولتی استان همدان به ارزش حدود ۱۱ میلیارد ریال از دست متصرفان خارج شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: شهریورماه امسال یک قطعه زمین به‌صورت دیوارکشی در روستای حیدره به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال رفع تصرف و به بیت‌المال برگردانده شد.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت از اراضی در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت کاری با اولویت‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

حسینی عنوان کرد: هر گونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده و گزارش، بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اطلاع رسانی مردمی را عامل موثر در کاهش تصرف اراضی ملی دانست و افزود: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را به شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ اطلاع دهند.

کد خبر: ۴۴٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha