۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
افزایش ۱۰ درصدی تولید یاقوت سرخ در مازندران
رئیس جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد

افزایش ۱۰ درصدی تولید یاقوت سرخ در مازندران

نکا- شهیدی فر، رئیس جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید انار در استان را در سال جاری نسبت به سال قبل دارای رشد بیش از ۱۰ درصدی اعلام کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فصل برداشت انار در استان آغاز شده است، افزود: پیش بینی می شود امسال میزان برداشت این محصول در استان نسبت به سال قبل با رشد ۱۰ درصدی مواجه باشد.

وی میزان تولید انار را طی سال جاری در استان ۲۲ هزار تن بیان کرد و گفت: بیشتر انار استان از نوع ترش بوده که در مناطق شرق استان از جمله بهشهر تولید می شود.

شهیدی فر در پاسخ به برنامه های جهاد کشاورزی برای حفظ اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری مزارع، تغییر غیرمجاز کاربری ها را زنگ خطری برای اراضی بکر استان دانست و گفت: ۲۲ گشت ۱۳۱ در استان فعال شده که کار پایش را انجام می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در مزارع گفت: سال گذشته ۷۰۰ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در استان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قلع و قمع بناهای غیرمجاز را از جمله راهکارها برای نجات اراضی کشاورزی در استان بیان کرد و گفت: سال گذشته ۶۰۰ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز در استان اجرا شده است.

مازندران با تولید ۷.۵ میلیون تن محصول کشاورزی نقش بسزایی در تامین مواد غذایی در کشور دارد.

کد خبر: ۴۴٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha