۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام(ره)
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خبر داد

رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام(ره)

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: امسال ۵۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم و در واقع ۶۰ درصد عملکرد کمیته نسبت به سال گذشته در همین زمان بیشتر و بهتر بوده است.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به گزارش عملکرد شش ماهه طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در شش ماه گذشته ۵۳ هزار فرصت شعلی توسط کمیته امداد در سراسر کشور برای محرومین ایجاد شده است.

وی افزود: ۱۱ هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی بوده است؛ یعنی اشتغال این تعداد از جامعه هدف با همکاری کارفرمایان بوده است و طبعا از بسته‌های تشویقی کمیته امداد که وام قرض الحسنه و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با بیان اینکه ۴۱ هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی بوده است، عنوان کرد: بعضی از این طرح‌ها، با راهبری راهبران شغلی که کارآفرین حرفه‌ای کشور هستند، ایجاد شده است و بخش دیگری نیز به صورت خود اشتغالی و با همکاری و کمک کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات گذراندن دوره‌های آموزش مورد نیاز صورت گرفته است.

وی به آمارهای سال گذشته اشاره و مقایسه‌ای بین این دو سال در خصوص عملکرد کمیته امداد انجام داد و بیان کرد: سال گذشته حدود ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم و امسال ۵۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم و در واقع ۶۰ درصد عملکرد کمیته نسبت به سال گذشته در همین زمان بیشتر و بهتر است.

عبدالملکی در عین حال با بیان اینکه عمده عملکرد کمیته امداد در زمینه ایجاد اشتغال در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: نیمه اول سال به امورات اداری طی می‌شود. منابع قرض الحسنه این کمیته که قالب قانون بودجه مصوب می‌شود تا طی شدن فرآیند قانونی، زمان می‌برد، در نیمه دوم در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد و هر سال این مسئله وجود دارد که برای کمیته ناخوشایند است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره اقدامات در شش ماه نخست سال بیان کرد: در این زمان کمیته که منتظر تخصیص اعتبارات است، اقدام به شناسایی مستعدین اشتغال و مشاوره شغلی آن‌ها و اجرای برنامه‌های آموزشی و آماده سازی است و پس از تخصیص بودجه در نیمه دوم سال اقدام به ایجاد اشتغال می‌کنیم.

کد خبر: ۴۳٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha