۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
شناسایی ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا با ردیابی دیجیتال
رئیس ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد

شناسایی ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا با ردیابی دیجیتال

زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: با دستور وزیر ارتباطات موفق شدیم در تهران ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا را با ردیابی دیجیتال شناسایی و نقطه یابی کنیم.

به گزارش بازار، علیرضا زالی در مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵g در ایران، افزود: از همکاری وزیر ارتباطات در هوشمندسازی بسیاری از اقدامات در ایام شیوع کرونا قدردانی می‌کنیم و گزارش‌های دیجیتال خوبی در قم و گیلان در بحث ردیابی مبتلایان و ناقلان کرونا تهیه شده است.

وی با اشاره به این که در این ایام پهنای باند برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش قابل توجهی داشت، گفت: این امر ظرفیت خوبی برای بخش دیجیتال دانشگاه‌ها فراهم کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا گفت: با دستور وزیر ارتباطات موفق شدیم در تهران ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا را با ردیابی دیجیتال شناسایی و نقطه یابی کنیم.

زالی افزود: هم اکنون در سطح مراکز بهداشت و سلامت نیز نیازمند ردیابی بیماران هستیم که امیدواریم محقق شود. وی گفت: در ایام کرونا با دگرزیستی دیجیتال در عرصه اجتماعی ایرانیان مواجه بودیم و بسیاری از شکاف‌های دیجیتالی ما در سایه کرونا برطرف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در زمینه گسترش پزشکی از راه دور تحولات فراوانی داشته ایم و ما از طریق برخی نرم افزارها تصاویر مهم رادیولوژی، قفسه سینه و سی تی اسکن را توانستیم به همکارانمان ارسال کنیم.

زالی گفت: جراحی از راه دور جاه طلبانه‌ترین بخش پزشکی از راه دور است که مزایای فوق العاده‌ای هم دارد و نباید فرصت سوزی کنیم و جراحی از راه دور در سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و اخیراً در چین با خارج کردن بخشی از کبد حیوانی از فاصله ۵۰ کیلومتر با استفاده از رباط‌ها اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: از طریق این نوع جراحی خونریزی کم می‌شود، چون دامنه بافت کمتری مورد کار قرار می‌گیرد و بهبودی هم سریعتر حاصل می‌شود و آن چیزی که تحت عنوان لرزش جراح در جراحی‌های طولانی وجود دارد در جراحی از راه دور وجود ندارد.

زالی گفت: ما در ساخت رباط‌های جراحی نیازمند همکاری دانشگاه شریف و تهران هستیم و قطعاً با تحقق کاربست‌های نوین ۵g، سبک زندگی ما تغییر خواهد کرد.

وی افزود: آمادگی داریم که پیوست‌های پزشکی و اخلاق پزشکی را هم در این موضوع فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم با اشاره به لزوم ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه، گفت: ما هفته گذشته ۱۳ قرارداد در حوزه نفت و گاز با وزارت نفت امضا کردیم و کرونا نشان داد که دانشگاه‌های ما آمادگی فراوانی دارند تا بسیاری از معضلات را حل کنند.

محمود فتوحی افزود: در دانشگاه شریف برنامه راهبردی تنظیم کرده ایم که یکی از راهبردهای ما حل مسائل اساسی کشور است.

کد خبر: ۴۳٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha