۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
تأمین منابع اعتباری علت مخالفت دولت با طرح جهش تولید مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تأمین منابع اعتباری علت مخالفت دولت با طرح جهش تولید مسکن

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی این سوال مطرح می شود که اگر دولت با طرح جهش تولید مسکن مخالف بود، چرا مسئولان دولتی در نشست های کمیسیون، نسبت به مفاد طرح مخالفتی نمی کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، با اشاره به تصویب کلیات طرح جهش تولید و تأمین مسکن در مجلس، گفت: اجرای این طرح می تواند بخشی از نیاز کشور به مسکن را برطرف کند، در شرایط کنونی مردم برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در نشست های متعدد اقدام به بررسی طرح جهش تولید و تأمین مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونانش، وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونانش، رئیس کل بانک مرکزی و معاونانش و رئیس بنیاد مسکن کرد، حال این سوال مطرح می شود که اگر دولت با این طرح مخالف بود، چرا مسئولان دولتی در نشست های کمیسیون، نسبت به مفاد طرح مخالفتی نمی کردند. وقتی در این رابطه در جلسات اظهارنظر نمی کنند، حق ندارند در بیرون از جلسه نیز اظهارات خلاف واقع بگویند.

تأمین منابع اعتباری علت مخالف دولت با طرح جهش تولید مسکن
وی گفت: مخالف دولت با طرح جهش تولید مسکن بیشتر مرتبط با موضوع تأمین منابع اعتباری طرح است، در طرح مذکور تشکیل یک صندوق ملی پیشنهاد شده که این حساب ملی برای پرداخت تسهیلات طرح های تولید مسکن استفاده خواهد شد، البته ارائه تسهیلات مذکور طبق یک ضوابط خاص صورت می گیرد و این طور نیست که تمام طرح های مسکن سازی مشمول دریافت اعتبارات شوند.

شاکری ادامه داد: در طرح جهش تولید مسکن تأکید شده که سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود، اما این مسئله به معنای آن نیست که دولت باید تمام این میزان را بسازد، بلکه برای تولید یک میلیون واحد مسکونی از ظرفیت بخش خصوصی، انبوه‌سازان، تعاونی‌سازان، رسمی‌سازان و شخصی‌سازان استفاده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  گفت: دولتی ها اعلام می کنند که منابع در نظر گرفته شده در طرح جهش تولید مسکن، تکافوی تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی را نمی دهد و این مسئله موجب افزایش نقدینگی و افزایش نرخ تورم می شود، ما این مسئله را رد نمی کنیم، اما اینکه دولت به بهانه این مسائل، اقدامی برای رفع معضل کمبود مسکن نکند، قابل قبول نیست.

وی افزود: انتظار است که مسئولان دولتی با حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس، به صورت شجاعانه اظهار نظر کرده و در صورت مخالفت با ایده های نمایندگان، پیشنهادهای عملیاتی ارائه کنند.

کد خبر: ۴۳٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha