۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
سهم ۵۰۰ میلیونی منابع استانی برای منابع طبیعی خراسان جنوبی
مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد:

سهم ۵۰۰ میلیونی منابع استانی برای منابع طبیعی خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سهم منابع استانی برای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

علیرضا نصرآبادی در گفتگو با بازار اظهارکرد: یکی از ۹ طرح سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور در سال ۹۹ راه اندازی و رونق صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی است.

وی با اشاره به سیاست های سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری و رویکرد اساسی این سازمان در برنامه ها و طرح های جهشی و تولید محور سال ۹۹ گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی بستری مناسب برای اقتصادی کردن طرح های منابع طبیعی و کمک به توان تولیدی کشور است.

 نصرآبادی افزود: در این راستا می توان به عنوان یک زیرساخت از آن در جهت حفاظت بیش از پیش عرصه ها بهره مند شد.

وی با اشاره به اقداماتی که سال ۹۶ برای ایجاد صندوق حمایت از توسعه  منابع طبیعی در استان انجام شده است،بیان کرد: باید ۴۹ درصد از اعتبارات این صندوق توسط دولت تامین شود.

وی  از تعیین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از منابع استانی برای این صندوق خبر داد و گفت: کشاورزان نیز برای راه انداری این صندوق پای کار هستند.

نصرآبادی ادامه داد: مقرر شده بعد از تخصیص اعتبار استانی سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری نیز به میزان ۲ برابر به صندوق استان کمک کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از پیگیری های انجام شده برای راه اندازی این صندوق در استان خبر داد و گفت: تمام امور مربوط به راه اندازی این صندوق در استان انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار استانی هستیم.

نصرآبادی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱ تعاونی فراگیر در استان تشکیل شده است، گفت: این تعاونی ها بیش از سه هزار نفر عضو دارند و سرمایه ی آنها به حدود ۴ میلیارد ریال می رسد.

وی معتقد است با اجرای طرح های منابع طبیعی به کمک سرمایه های مالی این صندوق و افزایش مشارکت ها به ویژه مشارکت بهره برداران و روستاییان و نیز تقویت بنیه مالی آنها از محل این صندوق می توانیم شاهد توسعه بیش از پیش طرح های منابع طبیعی در استان باشیم.

نصرآبادی گفت: با راه اندازی این صندوق اعطای تسهیلات به مجریان طرح ها با سهولت و بدون بروکراسی های بانکی انجام می شود.

کد خبر: ۴۳٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha