۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
هیچ محدودیتی برای ایجاد کارخانجات فرآوری و انبار محصولات کشاورزی در کشور وجود ندارد
وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ محدودیتی برای ایجاد کارخانجات فرآوری و انبار محصولات کشاورزی در کشور وجود ندارد

بندرعباس- وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در زمینه ایجاد کارخانجات فرآوری و انبار محصولات کشاورزی وجود ندارد، گفت: اگر سرمایه گذاران این بخش از سوی مراجع مربوطه استانی معرفی شوند، وزارت جهاد کشاورزی به‌صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم خاوازی شامگاه شنبه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با رویکرد رفع موانع و جهش تولید برگزار شد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی کامل را برای تولید بچه ماهی دارد و بانک کشاورزی هم در این زمینه تسهیلات لازم را ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در زمینه ایجاد کارخانجات فرآوری و انبار محصولات کشاورزی وجود ندارد، گفت: سرمایه گذاران این بخش اگر سوی مراجع مربوطه استانی معرفی شوند، وزارت جهاد کشاورزی به‌صورت ویژه به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خسارت سنگین ناشی از شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو در سال گذشته، گفت: در سال جاری و با تعامل خوب سازمان دامپزشکی و سازمان شیلات،  وضعیت تولید میگو در کل کشور خوب شده، وزن میگو بالا رفته و قابلیت صادراتی خوبی دارد.

خاوازی همچنین به مشکلات سرمایه گذاران بخش کشاورزی در مناطق آزاد قشم و کیش، بیان داشت: تعهدات خود نسبت به سرمایه گذاران مزارع پرورش میگو در قشم و کیش پیگیری کردیم که مشاور عالی مناطق آزاد نیز برای جبران خسارت و واگذاری اراضی در مناطق جایگزین قول مساعد دادند.

وی همچنین تولید جلبک را پس از صنعت تولید ماهی در قفس نیازمند توجه ویژه در کشور دانست و گفت: تولید جلبک به‌خاطر فرآورده های بسیار زیادی که در بخش دارویی و کشاورزی دارد، حتی در بخش هایی می تواند  وابستگی و نیاز ما به تأمین آن ها از خارج از کشور را رفع کند و استان هرمزگان می تواند به عنوان پیشرو و بنیانگذار این عرصه مطرح باشد.
 

کد خبر: ۴۳٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha