۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
اجرای طرح سرشاخه‌کاری انگور برای نخستین بار در همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان خبرداد:

اجرای طرح سرشاخه‌کاری انگور برای نخستین بار در همدان

همدان - رضوانی جلال؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از اجرای طرح سرشاخه‌کاری انگور برای نخستین بار در همدان خبر داد و گفت: هشت رقم جدید انگور برای اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پیش از این طرح سرشاخه‌کاری برای گردو اجرا می‌شد که در اقدامی نو این طرح برای انگور و ارقامی که کیفیت تازه‌خوری دارند در استان همدان به اجرا درآمد، گفت: طرح سرشاخه‌کاری انگور برای نخستین بار در استان همدان اجرا شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح هشت رقم جدید انگور خریداری شده است، اظهار کرد: طرح سرشاخه‌کاری انگور یکی از اولویت‌های مهم حوزه باغبانی در استان همدان است.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه با حمایت دولت سه اقدام مهم از جمله طرح فَراز و طرح سرشاخه‌کاری انگور را در حوزه باغبانی در دست اجرا داریم که در سند راهبردی توسعه استان همدان نیز مد نظر قرار گرفته است، افزود: اجرای طرح فَراز در افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقای کیفیت محصول انگور ضروری است.

اجرای طرح فَراز در ۸۵ هکتار از تاکستان‌های استان همدان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: تا سال ۹۷ تنها ۲۰ هکتار طرح فَراز در تاکستان‌های استان همدان اجرا شده بود که سال گذشته این رقم به ۸۵ هکتار رسید.

رضوانی‌جلال ملایر را از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح فَراز دانست و ادامه داد: تاکنون ۸۰ هکتار طرح فَراز در شهرستان ملایر اجرا شده اما طبق سند سه ساله راهبردی توسعه استان همدان باید سالانه ۱۵۰ هکتار طرح فَراز در این استان اجرا شود.

وی تاکید کرد: ملایر مهمترین کانون تولید محصول انگور بی‌دانه سفید استان همدان به شمار می‌رود و سطح زیر کشت این محصول حدود ۱۱ هزار هکتار است و سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تُن انگور در ملایر تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: استان همدان در مجموع با تولید سالانه بیش از ۴۲۰ هزار تُن انگور ۱۱ درصد تولید انگور کشور را به خود اختصاص داده و رتبه دوم کشور را در تولید این محصول دارد.

کد خبر: ۴۳٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha