۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
معاون اول به دنبال تخم مرغ، معاون اقتصادی کجاست ؟

معاون اول به دنبال تخم مرغ، معاون اقتصادی کجاست ؟

سردبیر اخبار داخلی سایت بازار در برنامه تیتر اقتصاد گفت: ریشه بر هم خوردن بازارهایی مانند تخم مرغ و موبایل و خودرو یکی بوده و نتیجه تخصیص غیر هدفمند یارانه های ارزی و ریالی ودخالت های ناکارامد دولت است.

بازار، گروه ایران: در برنامه «تیتر اقتصاد» رادیو اقتصاد، مهران ابراهیمیان سردبیر اخبار داخلی  بازار گفت: بازارهایی که  به نوعی با دلار مرتبط هستند در حال به هم ریختن هستند و نحوه  توزیع ارزهای چند نرخی به گونه ای است  که گویی عده ای در لاتاری برنده و سودهای کلانی  به جیب می زنند و در این میان  مردم با گرانی ها  از وضعیت بازارها به خوبی اگاهند و تحت فشار قرار گرفته اند،اما  عده ای ( مسئولان) از آن بی خبرند!

وی گفت: هدف برنامه های  دولت  از تخصیص یارانه های ارزی و ریالی افزایش  تدریجی قیمت ها و کند شدن تورم است نه حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و حجم زیادی از یارانه ها در سفته بازی به گروه هدف نرسیده است.

ابراهیمیان با تاکید  بر این که نا تعادلی ها  قیمتی  با نفت پوشش داده می شد ولی اکنون چنین کاری شدنی نیست، گفت: کار به جایی رسیده  که معاون اول  به دنبال تخم مرغ  است و برخی اقتصاددانان  به شوخی می گویند معاون اقتصادی که کم فروغ است ، به دنبال گوجه و درست کردن اُملت هستند!

سردبیر اخبار داخلی  تحلیل بازار افزود: بازارهایی مثل تخم مرغ، خوراک دام، خودرو و موبایل  که این روزها به شدت به هم ریخته ناشی از قیمت گذاری های نابجا  و دخالت های غیر هدفمند دولت  است که منجر به توزیع رانت و سو استفاده عده ای شده است.

وی با اشاره به تشابه ریشه به هم خوردن بازار تخم مرغ و موبایل  افزود: بازار موبایل با نرخ ارز آزاد  روزانه تغییر می کند  در حالی که به دلیل کرونا و تغییر سیستم آموزشی تقاضا در این بازار افزایش یافته است .
 وی ادامه داد: در چنین شرایطی  فرصت برای افزایش قیمت روزانه مهیا و گرانی ها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.    

کد خبر: ۴۳٬۷۷۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha