۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رقابت میان ایتالیایی و فرانسوی بر سر جایگاه بهتر
بهترین تایر برای موتورسیکلت کدام‌اند؟

رقابت میان ایتالیایی و فرانسوی بر سر جایگاه بهتر

میشلن به عنوان تایرساز فرانسوی با ارائه مدل Pilot Road4 به دلیل چسبندگی عالی و از 90 درصد ضریب فرمان‌پذیری بهتر در تمامی مواقع توانسته جایگاه نخست رتبه‌بندی تایر با کیفیت را به خود اختصاص دهد.

بازار؛ گروه خودرو: موتورسیکلت‌ها به دلیل ماهیتی که دارند و تمام محاسبات طراحی و تولید آن‌ها بر مبنای دوچرخ انجام می‌گیرد. بنابراین رابطه پایداری و فرمان‌پذیری در آن‌ها ارتباط مستقیمی با کیفیت ساخت دارد.

در زمینه طراحی و تولید تایر در صنعت خودروسازی و موتورسیکلت، همواره نام دو شرکت بسیار مطرح عنوان می‌شود و هر یک با ارائه تکنولوژی منحصربه‌فرد خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

شرکت‌های پیرلی و میشلن به نوعی دو غول تایرساز در این صنعت هستند و تکنولوژی‌های استفاده شده توسط هر دو شرکت، زبان زده بوده است.

اما در آخرین بررسی‌ها و گزارش‌ها، نشان می‌دهد که میشلن به عنوان تایرساز فرانسوی با ارائه مدل  Pilot Road4 توانسته به دلیل چسبندگی عالی و از 90 درصد ضریب فرمان‌پذیری بهتر در تمامی مواقع به جایگاه نخست رتبه‌بندی نائل آید.

اما از طرفی بیش از 70 درصد موتورسیکلت‌سازان مطرح جهان چون یاماها، دوکاتی، سوزوکی، هوندا، آپریلیا، کاوازاکی و کی‌تی‌ام و... در محصولات پرفورمنسی خود چون سوپربایک‌ها و البته نیکدبایک‌های باعملکرد بالا خود از تایرهای پیرلی بهره می‌گیرند، بنابراین این تایرساز موفق ایتالیایی را نمی‌توان در این زمینه نادیده گرفت.

 پیرلی در سطح بهترین تایر باعملکرد بالا شناخته می‌شود که مدل Diablo SuperCorsa SP به دلیل استحکام بیشتر در ناحیه‌ای دیواره‌های تایر و منعطف بودن بیشتر تایر نسبت به ارتعاش و چرخش، پیرلی را در سطح بالایی قرار داده که چسبندگی 75 درصدی آن نسبت به میشلن سبب شده تا در جایگاه دوم قرار گیرد.

با این حال یوجین لاورتی موتورسوار ایتالیایی که تا فصل 2016 با تیم آپریلیا همکاری داشت در این زمینه می‌گوید: «تایرهای میشلن احساس چسبندگی بیشتری در زمان تست درایو به راکب القا می‌کنند که این دقیقا همان نکته‌ای است که هر راکب حرفه‌ای از آن انتظار دارد.»

وی می‌افزاید: «با این حال تایرهای پیرلی سواری یک موتورسیکلت اسپرت را چون یک خودرو لوکس باکیفیت و دلچسب می‌کند تا هر زمان لذت رانندگی بیشتری را به شما هدیه دهد.»

کد خبر: ۴۳٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha