۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
جبران کسری بودجه استان همدان از محل فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد:

جبران کسری بودجه استان همدان از محل فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی

همدان - محمودی؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از تلاش برای جبران کسری بودجه استان همدان از محل فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی خبر داد.

ناصر محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به دستور استاندار همدان مبنی بر پیگیری موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت که یکی از اولویت‌های مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی است؛ گفت: سال گذشته تعداد ۱۰۰ پرونده فروش به وزارت اقتصادی و دارایی ارسال شد که گزارش هفتگی آن به استانداری همدان نیز ارسال شده است.

محمودی گفت: ۶۱ پرونده دارای مجوز فروش است و ۱۰ مورد آن وارد مرحله مزایده شده که در سامانه سادا ثبت شده و طی یکماه آینده نهایی خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان همدان خواست تا همکاری لازم را در خصوص مولدسازی دارایی‌های دولت داشته باشند تا در نیمه دوم سالجاری تعهدی که به عهده استان همدان است را اجرایی کرده و کسری بودجه استان همدان را از محل فروش اموال مازاد جبران کنیم.

محمودی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع جذب اسناد خزانه استان همدان نیز گفت: با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی استان همدان اداره امور اقتصادی و دارایی استان همدان توانسته مبلغی بالغ بر ۲۵۵ میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه را تا سررسید ۳۱ شهریور ماه جذب کند که این مهم حاصل همت جمعی دستگاه‌های اجرایی استان همدان است.

اجرای طرح سرمایه گذاری تولید فرنچ فرایز در روستای حسین آباد عاشوری بهار با میزان اشتغال ۱۱۰ نفر توسط شرکت‌های قطری و ایرانی به تصویب رسید

محمودی همچنین با بیان اینکه با تلاش مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان و پیگیری مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصادی و دارایی طرح سرمایه گذاری تولید فرنچ فرایز در شهرستان بهار تصویب شد، گفت: اجرای این طرح در روستای حسین آباد عاشوری بهار با میزان اشتغال ۱۱۰ نفر توسط شرکت‌های قطری و ایرانی به تصویب رسید.

محمودی اضافه کرد: با توجه اینکه استان همدان و به ویژه شهرستان بهار به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در تولید سیب زمینی با تولید سالانه یک میلیون تن محصول قطب کشور است با اجرا شدن این طرح اولین صنایع تبدیلی سیب زمینی غرب کشور راه اندازی خواهد شد.

وی به رونمایی از کتاب «سیمای اقتصادی استان همدان در سال ۱۳۹۸» نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب دربردارنده اطلاعات کاملی مربوط به داده‌های مالی و اقتصادی استان همدان در حوزه تولید، وضعیت بخش‌های اقتصادی (کشاورزی، صنعت و معدن، ساختمان و مسکن و خدمات)، حمل و نقل، انرژی و سرمایه گذاری، پایش بهبود محیط کسب و کار، تجارت خارجی، بازارهای پول و اعتبار، نظام بودجه مالی و مالیاتی، صنعت بیمه، شاخص قیمت مصرف کننده و نرخ تورم و درآمد و هزینه خانوار استان همدان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: یکی از اقدامات خوب و شاخص این اداره کل که در نیمه اول سالجاری صورت گرفته جمع بندی و انتشار کتاب «سیمای اقتصادی استان همدان در سال ۱۳۹۸» است.

وی گفت: این کتاب در قالب جعبه ابزار اقتصادی استان، چراغ روشنی جهت برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصمیم گیری برای مدیران استانی و ملی است.

کد خبر: ۴۳٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha