۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
به جای مداخله، به دنبال مدیریت بازار هستم
گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت:

به جای مداخله، به دنبال مدیریت بازار هستم

رزم حسینی، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت گفت: دنبال مدیریت بازار هستم نه مداخله در بازار، و این دو موضوع باهم متفاوت است.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی در جمع هیئت رئیسه و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و روسای اتاق‌های بازرگانی و اصناف افزود: مدیریت بازار مبتنی بر فراوانی کالا و قیمت تمام شده پایین با نظرخواهی از تشکل‌های بخش خصوصی، اصناف و اتاق بازرگانی و باهم اندیشی و کار کارشناسی مشترک میان دولت و تشکل‌های بخش خصوصی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز با شرایط بسیار سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم اضافه کرد: در این شرایط همه باید مانند زمان دفاع مقدس در راستای حل برخی از مشکلات باهم، هم پیمان باشیم و با هم کار و مسیر را هموار کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه خود را از جنس تولید می‌دانم گفت: به مجلس دو برنامه ارائه کردم که نخستین برنامه مربوط به وزارت صنعت و مربوط به احکام بالادستی، برنامه ششم و مربوط به اقتصاد مقاومتی است که در این مدت کوتاه، کمتر از ۱۰ ماه باید اقداماتی را انجام دهیم که مسیر ما را قدری هموار کنیم.

وی افزود: برنامه دوم ما که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و خواهد شد و فردا در فراکسیون ارائه خواهم کرد مردمی شدن اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که در آن فعالان بخش خصوصی نقش اساسی خواهند داشت.

گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت با اشاره به کتاب قوانین و مقررات مزاحم تولید و سرمایه گذاری گفت: کتابی را که خدمت شما ارائه کردم تجربه هفت سال مسئولیت استانداری در دو استان کرمان و خراسان رضوی با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت است که در عمل و اجرا توسط تشکل‌های بخش خصوصی و دستگاه اجرایی، احصا و تهیه شد.

رزم حسینی افزود: شرایط کنونی شرایط سختی است بنابراین تا جای ممکن باید سفره مردم را ارزان‌تر کنیم که این کار را باید توسط شما فعالان بخش خصوصی انجام دهیم اگر بنده افتخار خدمتگزاری پیدا کردم مطمئن باشید با کمک شما حداکثر تلاش خود را در مقابل فشار حداکثری دشمن به کار خواهیم بست.

وی ادامه داد: موضوع دوم اینکه وزارت صنعت مشکلات ساختاری دارد که به دلیل عدم ثبات مدیریت نمایان‌تر شده است یکی از وظایفی که بنده بعد از تصدی مسئولیت وزارتخانه برعهده خواهم داشت این است که بخشی از وقت خود را درون سازمان، صرف چابک‌سازی می‌کنم که کار کارشناسی می‌خواهد.

رزم حسینی گفت: باید دولت دیوانسالار را کوچک کند تا مردم‌سالار بزرگ شوند باید امضاهای طلایی را از وزارتخانه کمتر و حذف کنیم که البته کار سختی است و با پشتیبانی شما و مجلس محقق خواهد شد ضمن اینکه وزارت تخصصی صمت محل جناح بازی و سیاسی بازی نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان بازار با یک بخشنامه ورشکست شدند و فعالان اقتصادی زیادی، کالاهای شان در گمرک فاسد شد افزود: جهش تولید با حرف و عمل نمی‌شود بلکه یکی از راه‌های آن حذف قوانین و قواعد زائد و مزاحم است که باید آن را اجرایی کنیم باید نیازمندی‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را تامین کنیم.

این گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت ادامه داد: وزارت صمت در صورتی موفق خواهد شد که انسجام و هماهنگی کاملی میان این وزارتخانه، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته باشد.

رزم حسینی گفت:‌در صورت تصدی مسئولیت وزارت خانه، استفاده از نظر بخش خصوصی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس در اولویت خواهد بود و اگر در موضوعی به نظر مشترک بخش خصوصی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس رسیدیم این اراده را دارم که تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنم.

در این نشست اعضای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون، دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و انتطارات خود را به وزیر پیشنهادی صمت بیان کردند.

کد خبر: ۴۳٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha