۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
ضرورت خرید تضمینی گندم از کشاورزان به قیمت واقعی
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد؛

ضرورت خرید تضمینی گندم از کشاورزان به قیمت واقعی

کاشان- ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح مجلس برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت: با خرید تضمینی گندم به قیمت واقعی، کشاورز برای تولید سال بعد رغبت می‌کند و نیازی به واردات نیست.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرورت اهمیت به امنیت غذایی مردم اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این حوزه بسیار مهم است تامین و تولید گندم مورد نیاز سال مردم است.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر همیشه در مورد تعیین قیمت خرید تضمینی گندم مسئله داشتیم، ابراز داشت: هر زمان که نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان با توجه به شرایط روز و نرخ تورم افزایش داشته است کشور از واردات گندم بی نیاز بوده است.

عدم رغبت کشاورزان به کاشت گندم با طرح دولت
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس شنیده ها امسال دولت قصد داشت گندم را به نرخ هر کیلو سه هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان بخرد، تصریح کرد: با این شرایط و در حالیکه قیمت خرید گندم کمتر از قیمت تمام شده بود کشاورزان در سال آینده رغبتی به کاشت و تولید گندم دیگر نداشتند.

وی با اشاره به اینکه قیمت واردات گندم بیشتر از نرخ خرید تضمینی از کشاورز داخلی بود، بیان داشت: طرحی بر این اساس تقدیم مجلس شد و دو فوریت خرید تضمینی گندم از کشاورزان با ۲۰۸ رای موافق یعنی حدود ۸۹ درصد رای نمایندگان به تصویب رسید.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کشاورزان نباید مشکل معیشتی داشته باشند، گفت: با خرید تضمینی گندم به قیمت واقعی کشاورز برای تولید سال بعد رغبت می‌کند و نیازی به واردات نیست.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که حتما در نرخ گذاری مورد توجه قرار بگیرد حضور نماینده کشاورزان در کمیته نرخ گذاری است، افزود: امیدواریم با اقدامات مجلس شاهد تامین امنیت غذایی مردم در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی باشیم.

کد خبر: ۴۳٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha