۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
امیدواریم وزارت صمت روز به روز اختیارات بیشتری به بخش خصوصی واگذار کند
رئیس اتاق اصناف ایران:

امیدواریم وزارت صمت روز به روز اختیارات بیشتری به بخش خصوصی واگذار کند

ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: رزم‌حسینی در شرایط حساسی که بر محیط کسب و کار حاکم است چنین مسئولیت خطیری را پذیرفته‌ است/ امیدواریم وزارت صمت روز به روز اختیارات بیشتری به بخش خصوصی واگذار کند

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی اظهار کرد: این جلسه حاصل توجهی است که اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون با تشکیل دبیرخانه مشترک برای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی در بخش خصوصی داشتند و این حساسیت را امروز (آقای) رزم‌حسینی هم پذیرفته‌ که در این جمع حاضر شده‌است.

وی بیان کرد: ما از طریق محمود بنانژاد، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق مشهد در جریان نظرات ایشان هستیم.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در سال‌های گذشته توجه کمی به بخش بازرگانی شده است. اگر بپذیریم که بخش بازرگانی محرک تولید هم هست، خواهیم دانست که باید توجه بیشتری به این حوزه شود.

ممبینی گفت: اصناف، بخش بازرگانی داخلی را عهده‌دار است و جمعیت وسیعی در شبکه توزیع دارد اما تصمیمات و اقداماتی که بعضا تنش‌هایی در حوزه تجارت ایجاد می‌کند را بدون هیچ دلیلی به پای اصناف می‌نویسند. با وجود همه این بی‌مهری‌ها اصناف تا امروز در کنار دولت توانستند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران خطاب به وزیر پیشنهادی صمت گفت: ما انتظار داریم برنامه‌هایی که شما ارائه می‌دهید روشنگر این باشد که بدانیم در آینده نزدیک چه توقعی از وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز صنایع بزرگ در آستانه تعطیلی هستند و بالغ بر ۵۰ هزار واحد صنفی در کشور در آستانه تعطیلی بوده یا تعطیل شده‌اند و عواملی از جمله قوانین تامین‌اجتماعی، عدم نقدینگی، قیمت‌گذاری‌های دستوری، قوانین کار و بیمه‌ای و … در این امر دخیل است.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: خلاف آن‌چه گفته می‌شود توجه کافی به نقش تشکل‌ها نمی‌شود. اما با شناختی که از جنابعالی داریم انتظار داریم که توجه بیشتری از سوی وزارت صمت به بخش خصوصی شده و روز به روز اختیارات بیشتری به بخش خصوصی واگذار شود تا شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

کد خبر: ۴۳٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha