۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۴ پروژه گردشگری در کردستان افتتاح می‌شود
معاون میراث فرهنگی کردستان:

۴ پروژه گردشگری در کردستان افتتاح می‌شود

کردستان- اسکندری، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: چهار پروژه به مناسبت هفته گردشگری در این استان افتتاح می شود.

حمید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ششم مهرماه به نام روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال این روز گردشگری و توسعه روستایی است و می طلبد نگاه ویژه ای به توسعه گردشگری روستایی با اجرای برنامه های آموزشی و بهره مندی از ظرفیت های موجود در آن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در راستای شعار جهانی این روز مسابقه ای با عنوان شناخت جاذبه های گردشگری روستایی در استان از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: برگزاری دوره آموزشی توسعه روستایی بخش خاو میرآباد مریوان و برگزاری دوره آموزشی بلد محلی برای روستاهای هدف گردشگری استان هم به صورت حضوری و هم با استفاده از بستر فضای مجازی از دیگر برنامه های ما در این هفته است.

اسکندری گفت:  ایراد سخنرانی در نماز جمعه یکی از روستاهای هدف گردشگری پیرامون اهمیت صنعت گردشگری و نقش آن در توسعه روستایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته گردشگری است.

افتتاح نخستین دفتر خدمات مسافرتی در دهگلان

وی از افتتاح اولین دفتر خدمات مسافرتی در شهرستان دهگلان  خبرداد و گفت: با افتتاح این دفتر تعداد دفاتر خدمات مسافرتی دراستان به ۴۹ دفتر افزایش پیدا می کند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: اقامتگاه بوم گردی رونیا در روستای توریور، اقامتگاه بوم گردی وچان در روستای نگل و اقامتگاه بوم گردی روژ در روستای تاینه از توابع کامیاران هم در این هفته افتتاح می شوند.

اسکندری یادآور شد: با افتتاح این سه پروژه بوم گردی ، تعداد اقامتگاه های بوم گردی در استان به ۲۴ باب افزایش می یابد.

کد خبر: ۴۳٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha