۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
دلار ۲۹۳۰۰ تومان/ نیم سکه و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شدند
طلافروشان هم از نوسانات قیمتی جا ماندند

دلار ۲۹۳۰۰ تومان/ نیم سکه و ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شدند

محمد ولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: عبور قیمت دلار از مرز ۲۹ هزار تومان موجب شد تا امروز نیز قیمت انواع سکه در بازار بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شود.

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروز قیمت اونس در بازار جهانی نسبت به روز پنجشنبه(آخرین روز فعالیت بازار طلا در هفته گذشته) با افزایش شش دلاری مواجه شد و نرخ هر  اونس به ۱۸۶۲ دلار رسید.

وی افزود: در بازار آزاد هر دلار آزاد با قیمت ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز پنجشنبه افزایش ۷۵۰ تومانی را نشان می دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: تعیین قیمت طلا و سکه بر مبنای دو مولفه قیمت اونس و دلار انجام می شود که افزایش نرخ هر دو شاخص موجب شده تا امروز نیز روند قیمتی در بازار طلا و سکه صعودی باشد.

محمد ولی اظهار کرد: امروز هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با نرخ ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز پنجشنبه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

این فعال صنفی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خرید و فروش هر قطعه تمام سکه طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسیده است که نسبت به آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته ۵۵ هزار تومان گرانتر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر قطعه نیم سکه در بازار به  هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی به دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با روز پنجشنبه به ترتیب ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰۰ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان گرانتر شده اند.

محمد ولی خاطرنشان کرد : امروز هر مثقال طلا با قیمت پنج میلیون و ۴۵۵ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸عیار با قیمت یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان مبادله می شود که در مقایسه با آخرین قیمت در روز کاری پنجشنبه به ترتیب ۵۵ هزار تومان و ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان گرانتر شده  است.

طلافروشان از نوسانات جا می مانند
رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره تفاوت نرخ خرید و فروش انواع سکه و طلا در واحدهای صنفی با نرخ های مندرج در تابلوی رسمی اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: درحال حاضر نوسانات نرخ ارز موجب ایجاد تغییرات سریع قیمتی در بازار شده است بنابراین طلافروشان برای اینکه از بازار جا نمانند چاره ای به غیر از اینکه قیمت های اعلامی به مشتری را بالاتر از نرخ مندرج در تابلوی اتحادیه ندارند.

محمد ولی گفت: پیش از این فاصله قیمت خرید و فروش سکه بین نرخ خرید و نرخ فروش بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بود اما اکنون حداقل تفاوت نرخ ها به ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر: ۴۳٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha