۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
نوروز ۹۹ کمبود گوشت مرغ  نداریم

نوروز ۹۹ کمبود گوشت مرغ نداریم

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ایام نوروز سال ۹۹ در زمینه تولید گوشت مرغ کمبودی وجود ندارد و مازاد آن در ایام ماه مبارک رمضان استفاده خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در تمام زمینه‌های تولید و تأمین محصولات دامی نظیر شیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز شرایط کشور بسیار ایده‌آل است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته تولید گوشت مرغ بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است، همچنین در سال گذشته ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شد و امسال از مرز یک‌ میلیون تن گذشته است و در تولید سایر محصولات نیز به همین صورت است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تغییرات ارزی ایجاد شده در سال گذشته، گفت: با وجود همه تحریم‌ها، در زمینه تولید گوشت قرمز با موضوع انباشت دام مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: تصمیماتی در وزارت صمت و کارگروه تنظیم بازار اتخاذ شده است که اگر قیمت دام زنده گوساله پرواری کمتر از هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان باشد، شرکت پشتیبانی امور دام به ‌صورت توافقی با دامداران وارد مذاکره و مازاد تولیدات خریداری شود تا از ضرر و زیان دامداران جلوگیری کنیم.

رضایی با بیان این که باید در مباحث اقتصادی تولید کنندگان و مصرف ‌کنندگان مورد حمایت قرار گیرند تا رونق تولید و تداوم تولید اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: تمام محصولات دامی در کشور وجود دارد و هیچ مشکلی از لحاظ تولید و تأمین محصولات وجود ندارد.

تا پایان سال حدود یک ‌میلیون تن محصولات لبنی صادر شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال حدود یک‌ میلیون تن محصولات لبنی صادر شود و این مهم نشان از توانمندی کشور در زمینه صنعت گاو شیری و تولید شیر دارد.

رضایی با بیان این که تولید کنندگان باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، گفت: رکن نخست تولیدات، تنظیم بازار و تأمین نیاز داخل است و به هر قیمتی صادرات انجام نمی‌شود، در صورتی ‌که نیاز داخل تأمین شود، صادرات انجام خواهد شد و به این صورت نیست که صادرات باعث افزایش قیمت داخلی شود

به گفته وی، بیش از ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ با هدف تنظیم بازار داخلی صادر شده است و ملاک ارزآوری نیست، بلکه پشتیبانی از تولیدکنندگان است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به افتتاح ۱۱۶ پروژه بخش کشاورزی با اشتغالزایی بالغ‌ بر یک هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان به ‌صورت همزمان در استان سمنان، گفت: ارزش افتتاح این پروژه‌ها علاوه بر نقش آن در تولیدات کشاورزی در حوزه اشتغال بسیار مهم است و کارآفرینان نقش بسیار اثرگذاری در توسعه کشور و تقویت حوزه اشتغال دارند.

رضایی به بازدید از چند پروژه در حوزه دامپروری در منطقه گرمسار و ایوانکی در بخش کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و افزود: استان سمنان با وجود این که جزو مناطق خشک و نیمه بیابانی کشور محسوب می‌شود؛ اما در زمینه دامپروری قدم‌های بزرگ و ارزشمندی را برداشته است. این استان با وجود کمی آب در بخش کشاورزی در رسته‌ای دیگر یعنی در بخش دامپروری، مرغ تخم‌گذار و گوشتی در وضعیت ایده‌آل است.

وی ادامه داد: تولید مرغ تخم‌گذار در استان سمنان بیش از ۵۰ درصد مازاد نیاز و در حوزه پرورش گوسفند و بز نیز بیش از ۶۰ درصد مازاد نیاز این استان است، مازاد تولیدات در حوزه‌های ذکرشده به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود و از این نظر سمنان جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

کد خبر: ۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha