۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
استقرار نیروگاه برق آبی کوچک مقیاس در رودخانه‌های گلستان
مدیر عامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:

استقرار نیروگاه برق آبی کوچک مقیاس در رودخانه‌های گلستان

گرگان- حسینی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از استقرار نیروگاه برق آبی کوچک مقیاس در رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ نقطه برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که به ریاست استاندار محترم برگزار شد، ایجاد ظرفیت گردشگری در ۲۵ سد مخزنی و آب‌بندان استان مورد بررسی قرار گرفت و در کارگروه مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه گلستان دارای ۲۵۵ قطعه آب‌بندان، سد مخزنی و مزارع پرورش است، افزود: فراخوان شناسایی و جذب سرمایه گذار برای تعدادی از این طرح‌ها منتشر شده و امیدواریم تا پایان سال بعد با همکاری میراث فرهنگی این طرح‌ها به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با این توضیح که ایجاد ظرفیت‌های گردشگری در تأسیسات آبی استان در راستای افزایش اشتغال و درآمد گلستان پیشنهاد و اجرایی می‌شود، ادامه داد: همچنین برنامه دیگری برای سدها و آب‌بندان‌های و سایر تأسیسات آبی استان برنامه‌ریزی شده که گردشگری نیست اما به گردشگری استان کمک می‌کند.

وی توضیح داد: تولید برق و ایجاد نیروگاه‌های برقی آبی کوچک مقیاس در تأسیسات آبی استان (سدها و رودخانه‌ها) در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه مطالعات برای اجرای این طرح بر روی بعضی از سدهای استان انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ نقطه برای استقرار نیروگاه برق آبی کوچک مقیاس در رودخانه‌های گلستان شناسایی شده است.

کد خبر: ۴۳٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha