۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
چین ۱۱ واکسن کرونا را به مرحله آزمایش بالینی رسانده است
مقام ارشد چینی اعلام کرد:

چین ۱۱ واکسن کرونا را به مرحله آزمایش بالینی رسانده است

یازده واکسن ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی قرار دارند.

به گزارش بازار، یک مقام ارشد وزارت علوم و فنون چین اعلام کرد در حال حاضر ۱۱ نوع واکسن ضد کرونا ساخت چین در مرحله آزمایش بالینی هستند و از میان آنها چهار نوع به مرحله سوم آزمایش بالینی رسیده اند.

وو یوان بین در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: نتایج خوبی در مورد ایمنی و کارایی واکسن ها در آزمایش های بالینی فاز یک و دو به ثبت رسیده است و چین در بین کشورهای پیشرو در تحقیق و توسعه واکسن کووید-۱۹ قرار دارد.

او گفت: شرکت های چینی با سازمان های مرتبط در کشورهای دیگر از جمله در خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی همکاری می کنند.

این مقام وزارت علوم چین اظهار کرد: آزمایشات به خوبی پیش می رود اما هنوز مشخص نیست واکسن ها چه زمانی به بازار عرضه می شوند. ولی چگونگی توزیع واکسن ها در زمان آماده سازی مشخص شده است.

یانگ شنگ، رئیس بخش ثبت و مدیریت اداره ملی نظارت دارویی چین نیز در این نشست خبری با اشاره به زمان احتمالی عرضه واکسن تولید چین به بازار گفت: اگرچه پس از تحقیقات، این واکسن‌ها باید تحت آزمایش ایمنی کامل قرار گیرند، چین برای عرضه هر چه سریع تر آنها تلاش خواهد کرد.

تلاش‌های گسترده‌ای در نقاط مختلف جهان برای تولید و عرضه نخستین واکسن ویروس کرونا آغاز شده است اما زمان عرضه هیچیک مشخص نیست.

کد خبر: ۴۳٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha