۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کسری بودجه ۱۱۰ میلیارد دلاری کانادا
در ۴ ماه نخست سال مالی جاری رقم خورد

کسری بودجه ۱۱۰ میلیارد دلاری کانادا

براساس اعلام وزارت دارایی کانادا، این کشور متاثر از رکود ناشی از پاندمی و جهش هزینه کمک‌های اضطراری کرونایی، در چهار ماه نخست سال مالی۲۰۲۰-۲۰۲۱کسری بودجه‌ای معادل ۱۱۰.۸ میلیارد دلار به ثبت رسانده است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، این در حالی است که کشور کانادا در برهه‌ای مشابه در سال مالی ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ کسری بودجه ۱.۵۶ میلیارد دلاری(کانادا)   را به ثبت رساند.

وزارت دارایی این کشور اعلام کرد که درآمدهای کانادا در چهار ماه آوریل تا جولای نسبت به برهه مشابه سال گذشته ۳۴.۱ درصد افت کرده که عمده دلیل آن کاهش درآمدهای مالیاتی و بخش دیگری از درآمدها بوده است.

این در حالی است که هزینه‌های برنامه‌ای از جمله کمک اضطراری، کمک‌های حمایتی به شهروندان و تامین بودجه بحران برای کسب و کارها با جهش ۱۰۶.۲ درصدی مواجه شده است.

کانادا بر مبنای ماهانه، در جولای کسری بودجه ۲۸.۲۳ میلیارد دلار(کانادا) را ثبت کرده است؛ این رقم در جولای سال گذشته میلادی ۱.۴۷ میلیارد دلار بود.

درآمدهای ماهانه نیز بدنبال کاهش درآمدهای مالیاتی با ریزش ۲۲.۵ درصدی روبرو شد و در سوی مقابل هزینه‌های دولت در تخصیص کمک مالی به کسب و کارها، افراد و سایر سطوح دولتی که بخشی از واکنش اوتاوا به پاندمی کووید-۱۹ بود، جهش ۷۶.۹ درصدی را تجربه کرد.

وزارت دارایی کانادا تاکید کرد که به دلیل زمانبندی در وصول رسیدهای دخل و خرج، ممکن است در ارقام ماهانه نوسانات قابل توجهی وجود داشته باشد.

کد خبر: ۴۳٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha