۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
موج دوم کرونا؛ خطری برای اقتصاد روسیه

موج دوم کرونا؛ خطری برای اقتصاد روسیه

پوتین، رئیس جمهور روسیه، باید از مصرف کنندگان روسی تشکر کند زیرا آنها اقتصاد کشور را از ورطه رکود خارج کردند.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، اقتصاد روسیه سریعتر از بسیاری از کشورهای دیگر بهبود می یابد، اما دولت قصد دارد اقدامات محرک را کاهش دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، باید از مصرف کنندگان روسی تشکر کند زیرا آنها اقتصاد کشور را از ورطه رکود خارج کردند. تقاضای مصرف کننده در تابستان باعث شد که سرعت بهبود اقتصاد بالاتر از حد انتظار باشد. این بیشتر به این دلیل است که به خاطر بسته شدن مرزها، روس ها جایی نرفتند و پول خود را در خانه خرج کردند.

با این حال، بسیاری از اقدامات، از جمله تعویق مالیات و تخفیف وام مسکن، قبل از پایان سال جاری میلادی منقضی می شود و دولت در حال برنامه ریزی کاهش هزینه ها و افزایش مالیات در سال ۲۰۲۱ است.

پس از آنکه آمارها بعد از پایان وضعیت خود انزوایی در ماه مه افزایش فعالیت اقتصادی را نشان داد، وزارت اقتصاد ارزیابی های خود را در مورد کندی اقتصادی اصلاح کرد و پیش بینی خود را از ۴.۸ به ۳.۹ درصد اصلاح نمود. این امر سودمند واقع شد که بخش خدمات و واحد های بازرگانی کوچک در کل حجم اقتصاد روسیه جایگاه بسیار ناچیزی داشته است. اقدامات مشوق مالی در روسیه کمتر از سایر کشورها بود و کمتر از ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی بود، اما حتی چنین حمایتی به اقتصاد فرصتی برای بهبود بخشید.

هفته گذشته بانک مرکزی روسیه هشدار داد که بهبود می تواند کند شود و تحلیل اقتصادی بلومبرگ نشان می دهد که تقاضا در سقف پایینی قرار گرفته و فعالیت مصرف کننده همچنان ترمز می کند.

خانم پولینا کریوچکووا معاون وزارت اقتصاد روسیه با ابراز نگرانی گفت: محدود کردن حمایت دولت یکی از جدی ترین و مهمترین چالش ها برای دولت و بودجه است. ما فکر می کنیم که رشد را تقویت کرده ایم.  ببینیم آیا موفق می شویم یا خیر. 

کریوچکووا ۴۸ ساله، که در ماه فوریه در جریان تغییر کابینه از دفتر شهردار مسکو به وزارت آمد، گفت که او و همکارانش از بهبود سریع پس از کاهش ۸ درصدی در سه ماهه دوم شگفت زده شدند.

با این وجود، وی با احتیاط درباره پیش بینی های سال آینده صحبت می کند: اگرچه ما پایین ترین نقطه را بهتر از آنچه انتظار داشتیم پشت سر گذاشتیم، این بدان معنا نیست که همه مراحل دیگر را با همین سرعت و بطور روان طی خواهیم کرد. 

کد خبر: ۴۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha