۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
 اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد نفتی شود
مدیر اسبق صنعت سامانه های فضایی:

اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد نفتی شود

نصیری سروی، مدیر اسبق صنعت سامانه های فضایی در وزارت دفاع بر ضرورت پیاده سازی تجربیات موفق دفاع مقدس در اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، مهدی نصیری سروی مدیر اسبق صنعت سامانه های فضایی در وزارت دفاع افزود: استفاده از آموزه ها و تجربه های دفاع مقدس در عرصه های اقتصادی کشورمی تواند بسیار راهگشا باشد چرا که راهکارهای عملی و موثر را برای مواجهه با جنگ اقتصادی ارائه کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات فعلی در کشور است، اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی بومی و علمی که با فرهنگ انقلابی و اسلامی ایجاد شده است.

مدیر اسبق صنعت سامانه های فضایی در وزارت دفاع گفت: امروز عزم و همت همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور و مقابله با توطئه های اقتصادی دشمن بسیار ضروری است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه اقتصاد کشور دارای سه ایراد جدی است، افزود: اول اینکه کار دست مردم نیست دوم به جوانان بها داده نمی شود و سوم نفتی بودن اقتصاد است.

نصیری سروی اظهارداشت: متاسفانه بخش عمده ای از اقتصاد کشور امروز در دست دولت است از اینرو باید با ساز و کار های مشخص این اقتصاد به مردم واگذار شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه تجربه موفق جنگ امروز باید در اقتصاد کشور پیاده شود، گفت: اداره جنگ هشت ساله با آن همه اهمیت نظامی و دفاعی به دست جوانان سپرده شد اما امروز کسی به جوانان بها نمی دهد و اعتماد نمی کند.

مدیر اسبق صنعت سامانه های فضایی در وزارت دفاع گفت: اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد نفتی شود.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه دانش بنیان شرکت ها، ایده ها و نوآوری های بسیار زیادی وجود دارد که باید به احسن وجه از این ظرفیت ها در راستای پویایی اقتصادی، اشتغال افزایی، ارزآوری، خلق ثروت و غیره استفاده کرد.

نصیری سروری اظهارداشت: بطورکلی به این سه مولفه کلیدی یعنی مردمی کردن اقتصاد به معنای واقعی، اعتماد کردن به جوانان و حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان باید بیش از هر زمان دیگری پرداخته شود.

وی ضمن اشاره به انقلاب صنعتی چهارم در دنیا گفت: انقلاب صنعتی اول مربوط به «کشف نیروی بخار»، انقلاب صنعتی دوم مربوط به «تولید انبوه و کار»، انقلاب صنعتی سوم مربوط به «ترکیب مکانیک، الکترونیک و ترکیب محصولات» و انقلاب صنعتی چهارم مربوط به «ترکیب فضای مجازی، هوش مصنوعی و جهانی شدن دیتاهاست.»

مدیر اسبق صنعت سامانه های فضایی در وزارت دفاع افزود: در انقلاب صنعتی چهارم سال صفر رقابت هاست یعنی اکنون فرصت رقابت فراهم است و باید عقب ماندگی های گذشته را جبران کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری ضمن تاکید فراوان در خصوص انقلاب صنعتی چهارم به این مضمون فرمودند «اگر در این انقلاب عقب بمانیم ممکن است وابستگی کشور به قوت خود در حوزه های مختلف پابرجا باشد.»

نصیری سروی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر تقویت و میدان دادن به بخش خصوصی واقعی در اقتصادکشور اظهارداشت: دولت باید زیر ساخت های لازم را برای فعالان بخش خصوصی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه به بخش خصوصی واقعی در کشور بها داده نمی شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر حجم عظیمی از اقتصاد مملکت در قبضه بخش دولتی و خصولتی هاست.

مدیر اسبق صنعت سامانه های فضایی در وزارت دفاع افزود: اگر کشور بخواهد رشد و توسعه پیدا کند باید مهاجرت از زیست بوم دولتی به خصوصی اتفاق بیفتد.

وی یادآورشد: تمامی اقتصادهای موفق دنیا با همین روش به سمت جلو حرکت کرده و قله های پیشرفت و موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرده اند.

کد خبر: ۴۳٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha