۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود
مدیر شبکه رادیویی اقتصاد:

روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود

اسماعیلی، مدیر شبکه رادیویی اقتصاد گفت: در حال حاضر مصرف تخم مرغ در ایران نصف میانگین جهانی است.

به گزارش بازار، محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر شبکه رادیویی اقتصاد افزود: سالانه مردم ایران بطور میانگین ۱۵۰ عدد تخم مرغ مصرف می کنند این در حالیکه استاندارد جهانی ۳۰۰ عدد است.

وی اظهارداشت: بطور طبیعی مصرف تخم در کشور کم است که این خود موجب بروز انواع بیماری ها و عدم سلامتی ها می شود.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد گفت: اگر تورم و گرانی باعث کمتر شدن میزان مصرف تخم مرغ در جامعه شود بی تردید اتفاقات خیلی سخت تری را در کشور رقم خواهد زد.

وی در ادامه افزود: روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که کم و بیش بازار را تنظیم می کند.

مهدیار اسماعیلی اظهارداشت: اگر بخواهیم بازار تخم مرغ را قدرت مندانه تنظیم کنیم با ۵۰ تا ۶۰ تن بازار بطور کامل تحت کنترل قرار می گیرد.

وی ادامه داد: فضای نهاده های دام و طیور طی سال های متمادی در کشور متاثر از فضای یارانه ای و توزیع های مبتنی بر ظرفیت های وزارت بازرگانی بوده و نسبت به بقیه بخش های کشور از نظام مندی بیشتری برخوردار است.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد گفت: خوشبختانه کشور به رغم تمامی محدودیت ها یک تجربه ۴۰ ساله خوبی برای مدیریت این حوزه دارد.

وی افزود: متاسفانه اقتصاد کشور با معضل تورم مواجه بوده که ناشی از نقدینگی است.

مهدیار اسماعیلی بیان داشت: این پدیده باعث بهم ریختگی بازارهای مختلف می شود وقتی دولت موضوع را با یارانه و توزیع جزئی حل می کندچون این قضیه به سمت حل مسئله مصرف کننده جهت گیری دقیقی ندارد باعث ایجادرانت و سوداگری در جامعه می شود و برخی افراد با سوء استفاده از این فضا سود های هنگفتی به جیب می زنند و اقشاری که باید از این یارانه ها منتفع شوند متاسفانه سرشان بی کلاه می ماند.

وی ادامه داد: امید واریم به سمتی حرکت کنیم هر قیمتی که قرار است در کالا و خدمات رخ دهد با درآمد عادی مردم قابل خریدن باشد.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد همچنین در واکنش به ماجرای تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان مجلس نیز گفت: اگر مردم در این شرایط محدود خودرویی احساس کنند افرادی که وارد مجلس شده اند از یک رانت جذابی برخوردارند و بدون انتظار و نگرانی می توانند خریدی با اقساط طولانی مدت انجام دهند بی تردید اتفاقات خوبی را درجامعه رقم نخواهد زد.

وی افزود: بطورکلی ۲۰۰ دستگاه خودروی دانا پلاس اتومات برای یک کشور دارای ۸۰ میلیون نفر جمعیت یا گردش مالی چند صد هزار میلیارد تومانی اتفاق بزرگی نیست به عبارتی مردم نگران ۲۰۰ دستگاه دنا پلاس نبوده و نخواهند بود بلکه اصل ماجرا نشانه هایی را آشکار می کند که مردم نگران این نشانه ها هستند از اینرو باید مراقبت کرد این نشانه ها مردم را مایوس نکند.

کد خبر: ۴۳٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha