۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کهگیلویه و بویراحمد دارنده ۲۰ درصد ذخایر نفت و گاز و ۱۰ درصد روان آب های کشور
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

کهگیلویه و بویراحمد دارنده ۲۰ درصد ذخایر نفت و گاز و ۱۰ درصد روان آب های کشور

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد است،گفت: استان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و رشد تولید و اشتغال در خود دارد.

 به گزارش خبرنگار بازار، حسین کلانتری ظهر دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان افزود: استان در محورهای مختلف کشاورزی، گردشگری، معدن و زیرساخت هایی از این قبیل توانایی بسیار بالایی برای ارائه در سطح کشور و حتی بین الملل دارد.

 کلانتری با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: در بخش جنگلها و مراتع نیز ۸ درصد جنگل‌های کشور متعلق به استان بوده که این ظرفیت به نوبه خود یک ظرفیت بسیار مهم و ارزشمند محسوب می شود.

وی توسعه گیاهان دارویی در استان را یک نیاز مهم دانست و اظهار کرد: برپایه توسعه کشت گیاهان دارویی می توان اشتغالزایی و تولید بسیار مناسبی با نگاه صادرات محور در استان ایجاد کرد.

 استاندار با اشاره به حوزه آبزی پروری و کشاورزی گفت: ۱۰ درصد منابع آبی و روان آب های کشور در حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که با مهار و به کارگیری این ظرفیت ها می توان به خروجی های بسیار مناسبی دست یافت.

کد خبر: ۴٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha