۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
افزایش ۴۳ درصدی گشت‌های مقابله با گرانفروشی؛ گرانی سرسام آور تعبیر درستی نیست
معاون وزیر صنعت:

افزایش ۴۳ درصدی گشت‌های مقابله با گرانفروشی؛ گرانی سرسام آور تعبیر درستی نیست

ساوه- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه گشت‌های مشترک مبارزه با گرانفروشی ۴۳ درصد افزایش و پرونده‌های ارسالی سازمان حمایت به تعزیرات حکومتی رشد یک هزار و ۶۰۰ درصدی داشته‌اند، گفت: گرانی سرسام آور تعبیر درستی نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس تابش ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی شهر صنعتی کاوه در شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد کد رهگیری و شناسه اصالت برای محصولات تولید داخل یکی از ضروریات محسوب می شود اظهار داشت: در این خصوص با تولید کنندگان و صاحبان صنایع در حال رایزنی هستیم تا با ایجاد این موارد محصولات دارای شناسنامه شوند.

تابش با بیان اینکه محصولات تقلبی در بازار بسیار زیاد شده اند، گفت: در این خصوص برنامه ریزی هایی صورت گرفته و تنها راهکار آن ایجاد شناسه برای محصولات داخلی است که سودجویان مخصوصا در بازارچه های مرزی نتوانند با استفاده از تغییر لوگو محصولات، از آنها سو استفاده کنند.

وی به نظارت های بازار نیز اشاره کرد و بیان داشت: در روزهای اخیر این احساس در مردم به وجود آمده که نظارت ها بر گرانفروشی کمرنگ شده در صورتی که بسیاری از نیروها در این زمینه فعال هستند و علاوه بر آن در زمینه کرونا نیز نظارت ها در حال انجام است به طوری که گشت‌های مشترک با ۴۳ درصد افزایش و پرونده های ارسالی سازمان حمایت به تعزیرات حکومتی رشد یک هزار و ۶۰۰ درصدی را داشته اند و همچنین به دنبال این هستیم که بازرسان با لباس و ماشین های متحدالشکل به بازرسی بپردازند که مردم حضور آنها را احساس کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص گرانی ها و افزایش قیمت‌ها نیز بیان داشت: باید بین گرانی و گران‌فروشی تفکیک قائل شویم و در زمینه رشد قیمت‌ها عواملی مثل تغییرات نرخ ارز، افزایش هزینه های مالی، افزایش دستمزدها و کمبود عرضه سبب گرانی ها بوده است و گرانی سرسام آور تعبیر درستی نیست.

تابش با اشاره به اینکه کارخانه های داخل کشور ظرفیت و دانش خوبی برای تولید انواع پکیج و آبگرمکن ها دارند، گفت: در حال هماهنگی برای عرضه این محصولات در سامانه هستیم و تخصیص شناسه های کالا و رهگیری برای این محصولات از هفته آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۴۳٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha