۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
پیشتازی اقتصادی چین از ایالات متحده تا سال ۲۰۲۴
جدول تغییرات بزرگ جهانی

پیشتازی اقتصادی چین از ایالات متحده تا سال ۲۰۲۴

براساس برآوردهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (بر طبق داده های ۱۹۹۲ تاکنون) پیش بینی می شود که کشور چین در آینده ای نزدیک و به طور کامل به عنوان پیشتاز اقتصاد دنیا و از آمریکا پیشی خواهد گرفت و پس از آن آمریکا در مقام دوم و هند نیز در جایگاه سوم قرار خواهند گرفت. همچنین، تا سال ۲۰۲۴ کشورهای آسیایی جزو  ۵ کشور برتر جهان از نظر اندازه و حجم تولید ناخالص داخلی قرار می گیرند.

الهه فابریکی اورنگ؛ بازار: به گزارش استاتیتسا  براساس برآوردهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (بر طبق داده های ۱۹۹۲ تاکنون) پیش بینی می شود که کشور چین در آینده ای نزدیک و به طور کامل به عنوان پیشتاز اقتصاد دنیا و از آمریکا پیشی خواهد گرفت و پس از آن آمریکا در مقام دوم و هند نیز در جایگاه سوم قرار خواهند گرفت.
این برآوردها که به طور مشترک حاصل پژوهشهای صورت گرفته از دو نهاد بین المللی بزرگ اقتصادی می باشد، همچنین بیان می کنند که تا سال ۲۰۲۴ کشورهای آسیایی جزو  ۵ کشور برتر جهان از نظر اندازه و حجم تولید ناخالص داخلی قرار گیرند و در این میان نیز قدرت های اقتصادی اروپا را به رتبه های پایین تر سقوط دهند.

responsive_medium_webp_Cmnjd7YJ9DlWOylQikiyD74cNTV7JEueTf0OxF39ijE.jpeg
 روند برآوردهای رشد اقتصادی کشورها تا سال ۲۰۲۴

توضیح تصویر: کشورهای آسیایی(قرمز)، اروپایی(سبز)، ایالات متحده(آبی)، روسیه(زرد)  

 رشد اقتصادی چین از دهه ۱۹۹۰ اوج گرفته ولیکشورهای هند و حتی اندونزی نیز اخیراً وارد رده بندی ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان شده اند و لذا پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۴  نیز به رتبه ۳ و ۵ برسند. همچنین انتظار می رود ژاپن، به عنوان یک اقتصاد متکی بر صنعت تعاملی خود، در سال ۲۰۲۴ به رتبه ۴ و کشور روسیه نیز به رتبه ۶ برسند.
یکی از دلایلی که سبب می شود کشورهای آسیایی، آینده پیشتازی قدرت اقتصادی جهان را در اختیار بگیرند،  روند افزایشی تولید ناخالص داخلی کشورهای آسیایی، رشد فعالیتهای اقتصادی و کیفیت زندگی طبقه متوسط در این قاره است.   همچنین به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، انتظار می رود در سالهای آینده، کشورهای اندونزی به همراه فیلیپین و مالزی نیروهای کار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و به افزایش متوسط درآمد مصرفی خانوارهای جمعیت خود کمک کنند.
همچنین بر اساس این پیش بینی ها انتظار می رود شرکت های چند ملیتی آسیایی، مانند Huawei چین و Tata هند، که ظهور آنها در این قرن بوده، به افزایش سهم حضور خود در بازارهای جهانی بیشتر از قبل توجه و اقدام کنند.
این در حالیست که بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، چنین رشد سریعی در آسیا نیز مجموعه ای از مشکلات خاص خود اعم از افزایش شکاف بین درآمد روستایی و شهری، تخریب محیط زیست و چالش های جدید حاکمیتی و نهادها و... را نیز در بر خواهد داشت که توجه سیاستمداران اقتصادی و سیاسی کشورها را در راستای راهبردها و راهکارهای اثر بخش در جهت رفع عدم توازنها را میطلبد.

کد خبر: ۴۳٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha